قیمت خودرو امروز 20 فروردین 1402/ افزایش ۵ درصدی؛ هزینه تاخیر در اعلام قیمت‌های جدید

خودرو
بهابین

قیمت خودرو همچنان درحال افزایش است. کارشناسان علت این افزایش قیمت را تعلل مسئولان در اعلام قیمت‌های جدید خودرو می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو روز یکشنبه، ۲۰ فروردین 1402، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی همراه شد.

برخلاف سال‌های گذشته که بازار از نیمه‌های فروردین شروع به کار می‌کرد، در سال جدید قیمت خودرو از ابتدای فروردین‌ با نوساناتی همراه شد.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

پراید 111 که سال گذشته نوسان قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز با نرخ ثابت 350 میلیون تومان عرضه شد.

قیمت پژو ۲۰۷i نیز ۱۳ میلیون تومان افزایش یافت و وارد کانال ۷۰۰ میلیون تومانی شد.

دنا پلاس هم در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ میلیون تومان گران شد و اکنون آن را با نرخ پایین‌تر از ۸۸۰ میلیون تومان در بازار نمی‌توان یافت.

پژو پارس سال، مدل ۱۴۰۰ که سال گذشته جهش قیمتی چشمگیری را تجربه کرد، امروز هم به روند صعودی خود ادامه داد و با ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، سقف ۵۴۶ میلیون تومان را شکست.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، امروز ۱۱ میلیون تومان گران شد و  نرخ ۵۸۸ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

لاماری که کمتر از یک سال است پا به بازار خودرو گذاشته است، ۴۰ میلیون تومان نسبت به روز گذشته افزایش قیمت را تجربه کرد و با نرخ دو میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان عرضه شد. این درحالی است که این خودرو در ابتدای ورود به بازار تنها 890 میلیون تومان قیمت داشت.

دیگنیتی نیز امروز ۴۰ میلیون تومان گران شد وارد کانال دو میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان شد.

کیا اپتیما هیبریدی مدل ۱۳۹۷ هم به پنج میلیارد و 500 میلیون تومان رسید.

ام وی ام X22 pro نیز امروز، یکشنبه، با قیمت یک میلیارد و ۱۵۵ میلیون تومان عرضه شد.

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار خودرو از زمان انتشار خبر افزایش 35 درصدی قیمت خودروهای کارخانه‌ای با حدود پنج درصد افزایش قیمت مواجه شده  است. اما احتمال این وجود دارد که پس از اعمال این افزایش قیمت بر خودروهای کارخانه‌ای، قیمت خودرو در بازار آزاد بیش از پنج درصد نیز افزایش یابد.

او افزود: اما وضعیت خرید و فروش خودرو هم‌گام با روند صعودی قیمت‌ها بهتر شده و سطح معاملات بالا رفته است. به نظر می‌رسد با گران‌شدن قیمت خودرو در درب کارخانه، سطح معاملات نیز بالا رود. چراکه در زمان افزایش قیمت‌ها خرید و فروش بیشتر صورت می‌گیرد تا زمانی که قیمت‌ها رو به کاهش باشد.

برای مطالعه بیشتر، خبر امسال خودرو بخریم یا دست نگه داریم؟  را در تجارت‌نیوز بخوانید.