پیش بینی قیمت طلا و سکه 23 فروردین 1402 / بازار فلز زرد با انس جهانی طلا همراه می‌شود؟

طلا و ارز
بهابین

امروز قیمت طلا و سکه با روند صعودی آغاز به کار کرد. بازار فلز زرد با افزایش محدود قیمت دلار و بازگشت طلای جهانی به محدوده دو هزار دلاری همراه شد. در روزهای گذشته این بازار همگرایی زیادی با قیمت دلار در بازار داخلی داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، افزایش ۵۰ تومانی قیمت دلار، روز سه‌شنبه روند قیمت طلا و سکه را در مسیر افزایشی قرار داد. قیمت طلا (18 عیار) در لحظه تنطیم این گزارش دو میلیون و ۵۴۹ هزار تومان در هر گرم اعلام شده است. هر گرم طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۵۱۵ هزار و ۷۷۵ تومان معامله شد.

گفتنی است در لحظه تنظیم این گزارش انس جهانی طلا با قیمت ۲.۰۰۰.۳۲ هزار دلار ثبت شده است.

اخبار مساعد مذاکرات سیاسی ایران با کشورهای همسایه باعث شده روند قیمت دلار در بازار غیر رسمی با ثبات همراه باشد. فعالان بازار معتقدند مذاکرات مساعد سیاسی با کشورهای همسایه تا حدودی جایگزین اخبار برجامی شده است. اخبار مذکور ثبات در بازارهای مالی را به همراه داشته است.

این در حالی است که طی روزهای گذشته قیمت طلا و سکه با دلار همراهی بیشتری نشان داده است. اما امروز به نظر می‌رسد انس جهانی طلا بازیگر فعالتری در بازار داخلی طلا بوده است.

بخشی از فعالان بازار معتقدند اگر قیمت اونس طلا زیر مرز دو هزار دلار باقی می‌ماند، خریداران بزرگ وارد بازار نمی‌شدند. البته تغییرات قیمتی دلار نیز برای سکه‌بازان اهمیت زیادی دارد و عبور اسکناس آمریکایی در بازار غیررسمی از پله دوم کانال پنجم می‌تواند سمت و سوی انتظارات در بازار سکه را تغییر دهد.

به نظر می‌رسد که سکه همچنان گرفتار زندان 30 الی 32 میلیون تومان است و برای خروج از این محدوده نیاز به تغییرات معنادار دلار و اونس طلا خواهد داشت.

امروز ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ افزایش محدود قیمت دلار و بازگشت انس جهانی طلا به محدوده دو هزار دلاری باعث شد قیمت سکه امامی از نیمه کانال ۳۱ میلیون تومانی عبور کند و ۷۰۰ هزار تومان گرانتر از روز گذشته معامله شود.

امروز حباب تمام قطعات سکه به غیر از نیم‌سکه در روند صعودی قرار دارد. در لحظه تنظیم این گزارش حباب أنواع قطعات سکه از ۴۰ تا حدود ۲۲۰ هزار تومان رشد داشت. حباب نیم سکه نیز ۱۴۱ هزار تومان کاهش داشت و ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان شده است.

حباب سکه بهار آزادی نیز حالا چهار میلیون و ۳۷۴ هزار تومان قیمت دارد و حباب نیم‌سکه نیز کاهش ۱۴۱ هزار تومانی دارد.

حباب ربع سکه نیز همسو با دیگر انواع سکه امروز روند رو به بالا داشته است و حباب آن در این لحظه پنج میلیون و ۷۷۲ هزار تومان ثبت شده است، سکه گرمی در جایگاه کم‌نوسان‌ترین نوع سکه اکنون سه میلیون و ۸۳۳ هزار تومان حباب دارد.

قیمت سکه امامی در روندی افزایشی بار دیگر امروز  وارد کانال ۳۱ میلیون تومانی شد و از نیمه کانال مذکور گذشت. این قطعه از سکه اکنون  ۳۱ میلیون و ۵۹۸ هزار تومان قیمت دارد. قیمت سکه بهار آزادی نیز 28 میلیون و ۴۹۷ هزار تومان اعلام شده است.

از سوی دیگر قیمت نیم سکه  امروز 18میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شده، قیمت ربع سکه به 11 میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده و همچنین قیمت سکه گرمی 6 میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ثبت شده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.