قیمت دلار امروز 19 فروردین 1402 / اسکناس آمریکایی باز هم در مسیر افزایشی قرار گرفت

طلا و ارز
بهابین

قیمت دلار از صبح امروز نوساناتی افزایشی را تجربه کرده است. این اسکناس آمریکایی حالا در ابتدای پله اول کانال پنجم قرار دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز مسیری نوسانی را پشت سر می‌گذارد، اما به طور کلی تا این لحظه روندی افزایشی داشته است. این اسکناس آمریکایی هفته گذشته تحت تاثیر برخی از اخبار بین‌المللی در فازی کاهشی قرار گرفت و در روز پنجشنبه نیز تا پله چهارم کانال پنجم پیش رفت، اما حالا به ابتدای کانال 51 هزار تومان رسیده است.

کارشناسان با وجود اینکه معتقد هستند قیمت دلار تا یک ماه آینده در حدود فعلی نوسان خواهد داشت، اما روند این اسکناس آمریکایی را تا پایان سال افزایشی پیش‌بینی می‌کنند.

تحربم‌های بین‌المللی علیه ایران، کسری بودجه دولت، افزایش نقدینگی و تورم از دلایل اصلی افزایش قیمت دلار تا به این لحظه بوده‌اند.

قیمت دلار نقدی مرکز مبادله از صبح امروز در سایت بازار متشکل ارزی روی عدد 40 هزار و 639 تومان ثبت شده و روندی افزایشی داشته است. قیمت دلار حواله مرکز مبادله هم از صبح امروز همچنان رقم 36 هزار و 945 تومان را نشان می‌دهد.

قیمت دلار نیمایی هم امروز مانند هفته‌های گذشته روی رقم 28 هزار و 500 تومان ثابت بوده است، اما صرافی ملی طبق روال هفته‌های اخیر تا لحظه تنظیم این گزارش قیمت جدیدی منتشر نکرده است.

با وجود اینکه روند دلار بازارهای همسایه می‌تواند سیگنالی برای قیمت دلار بازار آزاد محسوب شود، بر خلاف روند قیمتی در بازار آزاد ایران، دلار در بازارهای همسایه روندی کاهشی را تا این لحظه پیموده‌ است. اکنون دلار هرات 50 هزار 360 تومان است و دلار سلیمانیه نیز بر روی همین قیمت قرار دارد.

امروز قیمت اسکناس یورو هم در مرکز مبادله ارز و طلا نسبت به روز گذشته کمی افزایش قیمت داشته و  44 هزار و 346 تومان و یوروی حواله 40 هزار و 315 تومان اعلام شده است. این در حالی است که قیمت یورو در بازار آزاد به حدود 56 هزار و 300 تومان رسیده است.

قیمت درهم نیز اکنون به حدود 13 هزار 950 تومان رسیده است و قیمت دلار درهم 51 هزار 196 تومان محاسبه می‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.