اروپا و آسیا مقاصد جدید توسعه‌دهندگان رمز ارز

ارز دیجیتال
بهابین

سختگیری‌های حوزه رمزارز سبب می‌شوند تا اروپا و آسیا به مرور از آمریکا در زمینه توسعه ارزهای دیجیتال پیشی بگیرند. این رویه می‌تواند به نوعی حرکت صعودی بازار را دچار وقفه کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، هراس دولت‌ها از کاهش تسلط آن‌ها بر بازارهای مالی موضوع تازه‌ای نیست. این هراس موجب سختگیری روزافزون آن‌ها در زمینه رمز ارزها شده است. تنظیم قوانین سختگیرانه در آمریکا به اوج خود رسیده است؛ به گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود اروپا و آسیا به مقاصد تازه توسعه و نوآوری در زمینه ارزهای دیجیتال بدل شوند.

در ماه‌های اخیر قانون‌گذاران آمریکایی نسبت به خطرات کریپتو ابراز نگرانی کردند. به دنبال این نگرانی‌ها هشداری از سوی نهادهای امنیتی خطاب به کوین‌بیس ارسال شد. این حواشی سبب پدید آمدن جو احساسات منفی در آمریکا و خروج نوآوری‌های دیجیتال از این کشور شده است.

با وجود بی‌ثباتی قیمت رمز ارز ها صنعت بلاکچین همواره در حال توسعه بوده است. طبق گزارش (Electric Capital) تعداد توسعه‌دهندگان فعال ماهانه در سال 2023، 297 درصد بیشتر از دوره صعود بازار در ژانویه 2018 است. به طور کلی طبق آمار منتشر شده، ریزش‌ها، سوء مدیریت‌های پیش‌آمده و کلاهبرداری‌ها نتوانسته‌اند کوچکترین لطمه‌ای به رشد توسعه این بازار بزنند.

بر اساس آخرین گزارش‌ها تسلط ایالات متحده در مشارکت‌های متن‌باز از 40 درصد در سال 2017 به 29 درصد در سال 2022 کاهش یافته است؛ بدین معنا که بیش از 70 درصد توسعه‌دهندگان رمزارز در مکان‌هایی مانند اروپا، آمریکای جنوبی و آفریقا زندگی می‌کنند. در قاره آسیا نیز کشور هند به مقدار قابل توجهی سهم خود را از توسعه‌دهندگان فعال رمز ارز افزایش داده است.

حال با در نظر گرفتن شرایط سختگیرانه بازار رمزارز در آمریکا، توسعه‌دهندگان بیشتری این کشور را با مقاصد جدید ترک می‌کنند. مقاصد توسعه‌دهندگان اغلب کشورهایی هستند که آمادگی خود را جهت توسعه رمزارزها به طرق متفاوت اعلام کرده‌اند.

کشورهای قاره اروپا از مقاصد اصلی توسعه‌دهندگان به شمار می‌روند. ارائه خدمات مناسب، عدم زیاده‌روی در قانون‌گذاری و جو رقابتی کشورهای این منطقه برای توسعه بیشتر ارزهای دیجیتال سبب شده‌اند تا اروپا مقصد مناسبی از دید توسعه‌دهندگان باشد. کشورهای اتحادیه اروپا، انگلستان و سوییس با استقبال خود از فناوری‌های نوین جذاب ترین مقاصد توسعه‌دهندگان در اروپا به شمار می‌روند.

در سوی دیگر، کشورهای آسیایی فناوری‌های پیشرفته‌تری جهت توسعه رمزارزها در اختیار دارند. همچنین برگزاری اجلاس‌هایی برای تصمیم‌گیری درباره این حوزه و راه‌اندازی ارزهای دیجیتال ملی، نشان‌دهنده علاقه آسیایی‌ها به توسعه و استفاده از رمزارزها است. شرایط ایده‌آل آسیا برای توسعه کریپتو، این قاره را به مکان مناسبی برای فعالان این حوزه تبدیل می‌کند.

آخرین اخبار حوزه رمزارز را در بخش ارز دیجیتال دنبال کنید.