رئیس سازمان بورس اعلام کرد / مقاومت 7 شرکت‌ از واریز سود سهام عدالت

بورس
بهابین

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از افزایش دامنه نوسان تا ۱۰ درصد، اصلاح قوانین ورود اقتصاد دیجیتالی‌ها به بورس و واریز سود سهام عدالت تا پایان اسفندماه خبر داد.

 مجید عشقی امروز 22 اسفندماه، در نشست خبری با اشاره به افزایش دامنه نوسان عنوان کرد: افزایش دامنه نوسان باعث شد نقدشوندگی سهم‌ها افزایش پیدا کند. این‌موضوع در سال آینده با ساختار جدید و طبقه‌بندی بازارها ادامه پیدا می‌کند تا به جایی برسیم که دامنه نوسان منطقی داشته باشیم. البته دستکاری ممتد و پشت سر هم زیرساختارهای بازار خوب نیست. تاریخ مشخصی هم برای تغییر دامنه وجود ندارد. اما به طور کامل تا ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

او در ادامه درمورد آخرین وضعیت پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت اظهار کرد: از ۳۶ شرکت بورسی شش یا هفت شرکت یا سود خود را واریز نکردند یا ناقص واریز کردند. از جمله این شرکت‌ها گل‌گهر، چادرملو، فارس، فولاد و فجر هستند. قرار است تا انتهای روز اینده بخش مهمی از سود واریز شود. اگر این اتفاق رخ دهد فرایند واریز سود شنبه و یکشنبه هفته اینده انجام می‌شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین درمورد پذیرش شرکت‌های مبتنی بر اقتصاد دیجیتال در بازار سرمایه گفت: این شرکت‌ها دارایی مشهود ندارند و بر اساس دارای نامشهود ارزش تولید می کنند. باید سهم بازار سرمایه از این شرکت‌ها افزایش یابد البته این به معنی حمایت از این شرکت‌ها نیست. سال قبل با توجه یه حساسیت درخصوص پذیرش این شرکت ها با احتیاط اولین شرکت پذیرش شد و نتایج خوبی هم داشت.

عشقی افزود: شرکت های مشابه دیگر درحال تکمیل مدارک هستند که از جمله آن‌ها دی‌جی کالا است. ضوابط پذیرش شرکت‌های اقتصاد دیجیتال سختگیرانه است که این موضوع درحال اصلاح است.