چند درصد از آمریکایی‌ها به ارزهای دیجیتال بی‌اعتمادند؟

ارز دیجیتال
بهابین

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط موسسه Pew، اعتماد شهروندان آمریکایی نسبت به ارزهای دیجیتال، کاهش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، سال ۲۰۲۲ و ورشکستگی‌های متعدد شرکت‌های ارز دیجیتال، باعث کاهش اعتماد کاربران به ارزهای دیجیتال شده است. مطالعه جدیدی که در تاریخ ۱۳ تا ۱۹ مارچ توسط مرکز تحقیقاتی Pew انجام شده نیز این واقعیت را اثبات می‌کند.

بر اساس این نظرسنجی، ۱۷ درصد از شهروندان آمریکایی تا‌به‌حال در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری یا استفاده نکرده‌ و معاملاتی نیز با این دارایی‌های دیجیتال انجام نداده‌اند. این رقم از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ بدون تغییر بوده است.

با تبلیغات شرکت‌های ارز دیجیتال و افزایش گفتگو‌ها پیرامون مباحث این حوزه، ۸۸ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کرده‌اند که با مفهموم ارزهای دیجیتال آشنا هستند. از میان این افراد، حدود ۷۵ درصد باور دارند که سرمایه‌گذاری و یا ترید این طبقه دارایی‌ها را ایمن نمی‌دانند. این ارقام نشان می‌دهد که حدود ۲/۳ از شهروندان ایالات متحده آمریکا نسبت به ارزهای دیجیتال بی‌اعتماد هستند.

از میان افرادی که اعلام کرده‌اند با ارزهای دیجیتال آشنا هستند، حدود ۳۹ درصد از آنها هیچ اعتمادی به این دارایی‌ها ندارند و تنها ۲ درصد اطمینان کامل دارند. ۱۸ درصد از افراد نیز اعتماد نسبی خود را اعلام کرده‌اند.

در مقایسه دیدگاه رده‌های سنی شرکت‌کننده در نظرسنجی، می‌توان دید که ۸۵ درصد از افراد بالای ۵۰ سال به ارزهای دیجیتال اعتماد ندارند، در حالی که این رقم در افراد زیر ۵۰ سال، حدود ۶۶ درصد است. در مقایسه زنان و مردان، زنان نسبت به معاملات و سرمایه‌گذاری در این دارایی‌ها، اعتماد کمتری دارند.

در بخشی از این نظرسنجی، اعتماد کاربرانی که در اکوسیستم ارزهای دیجیتال حاضر هستند نیز بررسی شده است. این مسئله واضح است که افرادی که در این بازار فعال هستند، اعتماد بیشتری به این بازار دارند. اما حتی ۴۳ درصد از این افراد نیز نااطمینانی‌ خوددرباره این بازار را در نظرسنجی نشان داده‌اند.

در بین افراد ۱۸ تا ۲۹ ساله، ۴۱ درصد از مردان و ۱۶ درصد از زنان در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌‌اند.

از میان افرادی که در این دارایی‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، حدود ۲۰ درصد اعلام کرده‌اند که ارز دیجیتال به دارایی شخصی آنها ضرر رسانده است. ۶۰ درصد نیز اعلام کرده‌اند که سرمایه‌گذاری آنها در دارایی‌های دیجیتال نه ضرری به آنها رسانده است و نه عایدی‌ای برای آنها به همراه داشته است. ۷ درصد نیز اظهار کرده‌اند که این دارایی‌ها، سود زیادی را نصیب آنها کرده است.