ویتالیک بوترین قربانی حمله هکری شد / آیا پای خیانت در میان است؟

ارز دیجیتال
بهابین

ویتالیک بوترین که یکی از شاخص‌ترین چهره‌های دنیای رمزارز است، قربانی حمله هکری توییتر (X) شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های دنیای رمزارز، قربانی حملات هکری در توییتر شده‌ است. اکانت توییتری (X) ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار اتریوم در روز گذشته هک شد. بر اساس اعلام ZachXBT، کارآگاه مخفی دنیای رمزارز هک اکانت توییتری این شخصیت برجسته دنیای رمزارز، منجر به ضرر بیش از 691 هزار دلاری شده است.

در نهم سپتامبر، دیمیتری بوترین، پدر ویتالیک بوترین اعلام کرد که اکانت توییتر پسرش هک شده است. هکران که موفق شدند به اکانت ویتالیک دسترسی پیدا کنند، پستی را که دارای لینک مخرب دریافت NFT رایگان بود، منتشر کردند. بر اساس بررسی ZachXBT، کاربرانی که بر روی این لینک، کلیک کرده‌اند، مجموعا بیش از 691 هزار دلار از دارایی‌ خود را از دست داده‌اند. هکرانی که این لینک را در اکانت ویتالیک بوترین منتشر کرده بودند، از قربانیان درخواست کردند تا پیش از دریافت NFT به‌ظاهر رایگان، کیف‌پول دیجیتال خود را در این سایت، متصل کنند.

یکی از قربانیان هک اکانت ویتالیک بوترین، توسعه‌دهنده اتریوم به‌نام بوک کو بوده است که به بوکی پوبا (Bokky Poobah) مشهور است. پوبا در اکانت توییتری خود اعلام کرد که با فریب خوردن و کلیک بر روی لینک کلاهبرداری، تعدادی از آثار NFT کلکسیون کریپتو پانکس خود را از دست داده است.

ZachXBT که به‌عنوان کارآگاه مخفی دنیای رمزارز شناخته می‌شود، به دنبال‌کنندگان خود درباره فعالیت‌های این هکر پس از منتشر کردن لینک مخرب اطلاع داد. بر اساس بررسی وی، ارزشمندترین اثر NFT که این هکر موفق به سرقت آن شده است، اثر شماره 3983 کریپتوپانکس با ارزش 153.62 اتر (250 هزار و 543 دلار) بوده است.

با هک اکانت هم‌بنیان‌گذار اتریوم، برخی کاربران باور دارند که مقصر این هک و کلاهبرداری، شخص ویتالیک بوترین است، چرا که اقدامات امنیتی لازم برای محافظت از اکانت X خود را به‌عمل نیاورده است. اما، ZachXBT اعلام کرد که نباید ویتالیک را متهم کرد، چرا که وی یکی از مشهورترین شخصیت‌های دنیای رمزارز است و قاعدتا طعمن بسیاری از حمله‌های هکری قرار می‌گیرد.

این کارآگاه همچنین اعلام کرد که احتمال دارد این حمله، از نوع کلاهبرداری سیم سواپ بوده باشد. این نوع کلاهبرداری زمانی رخ می‌دهد که هکر امکان ورود و دسترسی به اطلاعات شخص را از طریق احراز هویت دو مرحله‌ای بدست می‌آورد. از همین رو، احتمال‌ می‌رود که یکی از اشخاص نزدیک به ویتالیک، در این رخته امنیتی دست داشته باشد.