استارتاپ رمز ارزی Chia Network در مسیر عرضه اولیه عمومی

ارز دیجیتال
بهابین

بلاکچین و پلتفرم قراردادهای هوشمند Chia Network به طور محرمانه پیش‌نویس بیانیه ثبت نام خود را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارسال کرده است و یک گام به عرضه اولیه عمومی ایالات متحده نزدیک‌تر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در یک بیانیه مطبوعاتی در روز جمعه، این استارتاپ رمز ارزی فاش کرد که پیش‌نویس بیانیه ثبت‌نام در فرم S-1 را برای IPO پیشنهادی به SEC ارسال کرده است.

چیا افزود که اندازه و محدوده قیمت برای IPO پیشنهادی هنوز مشخص نشده است. این پلتفرم بلاکچینی همچنین گفت که انتظار می‌رودIPO  مذکور پس از تکمیل فرآیند بررسی SEC آغاز شود.

عرضه اولیه عمومی (IPO) فرآیندی است که در آن یک شرکت خصوصی دارایی‌های رمزنگاری کسب‌وکار خود را در پروسه انتشار به عموم می‌فروشد.

چیا که توسط خالق BitTorrent برام کوهن تأسیس شده است، بلاکچین سازگار با مقرراتی را ارائه می‌کند که استاندارد زیرساخت ارز دیجیتال و دسترسی فراگیر به امور مالی غیرمتمرکز جهانی را تنظیم می‌کند.

طبق گزارش بلومبرگ، این استارتاپ کریپتو در سال 2021، 61 میلیون دلار از سرمایه‌گذارانی از جمله Richmond Global Ventures  و Andreessen Horowitz جمع‌آوری و ارزش آن را در دور تأمین مالی دو برابر کرده و به حدود 500 میلیون دلار رسانده است.

در آن زمان، Gene Hoffman، رئیس و مدیر عملیاتی Chia، بیان کرد که این شرکت به دنبال یک IPO سنتی برای گسترش عملیات و شفاف‌سازی محیط نظارتی خود است.

به گفته وی، هدف آن‌ها همیشه این بوده است که به شکلی عمومی تبدیل شوند، زیرا که این امر به طور قابل توجهی محیط نظارتی را روشن می‌کند و به مشتریان اجازه می‌دهد تا از این رمز ارز برای محافظت از نوسانات بازار عمومی استفاده کنند.

توکن بومی چیا XCH پس از انتشار این خبر بیش از 11 درصد افزایش داشته است.

در زمان نگارش این مقاله، این توکن با قیمت 46.28 دلار معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته 11.4 درصد افزایش داشته است. با این حال، در مقایسه با بالاترین رکورد ثبت شده در ماه می 2021، قیمت این ارز دیجیتال 97 درصد کاهش یافته است.

به غیر از Chia، تعدادی دیگر از شرکت‌های رمز ارز نیز برای بازارهای عمومی تلاش کرده‌اند. جسی پاول، یکی از بنیان‌گذاران صرافی کراکن، گفت که این شرکت در سپتامبر سال گذشته زمانی که اعلام کرد از سمت خود به عنوان مدیرعامل کناره‌گیری می‌کند، خود را برای یک IPO آماده می‌کند.

اوایل این هفته، شرکت استخراج بیت کوین Bitdeer Technologies Group مستقر در سنگاپور اعلام کرد که پس از تکمیل ادغام خود با شرکتی دیگر، به صورت عمومی عرضه خواهد شد. گفتنی است، این شرکت در ابتدا قصد داشت در نوامبر 2021 عمومی شود.

Bitdeer با فهرست نزدک خود به شرکت‌های استخراج رمزارز Riot و Marathon می‌پیوندد که هر دو قبلاً به صورت عمومی عرضه شده بودند.

شایان ذکر است که شرکت‌های رمز ارزی که به صورت عمومی درآمده‌اند، با چالش‌های متعددی مواجه شده‌اند. به عنوان مثال، کوین بیس گلوبال اخیراً اخطاری از سمت کمیسیون بورس و اوراق بهادار دریافت کرده است که صرافی رمز ارز را با اقدامات قانونی در رابطه با برخی از دارایی‌های دیجیتال فهرست‌شده، خدمات سهام‌گذاری Coinbase Earn، Coinbase Prime  و Coinbase Wallet تهدید می‌کند.