قیمت طلا و سکه امروز 15 فروردین 1402 / فلزات گرانبها دوباره بر مدار کاهش

طلا و ارز
بهابین

قیمت طلا و سکه از روز گذشته و همزمان با بازگشایی بازار پس از تعطیلات نوروز در مسیری کاهشی قرار دارد. این کاهش قیمت را می‌توان ناشی از اخباری در خصوص بهبود روابط بین‌المللی ایران دانست.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه که روز گذشته وارد روندی کاهشی شده بود، امروز هم در همین مسیر قرار دارد و فازی نزولی را پشت سر می‌گذارد. در لحظه تنظیم این گزارش، قیمت طلا (18 عیار) دو میلیون و 525 هزار و 900 تومان اعلام شده است.

اخباری در خصوص بهبود روابط بین‌المللی ایران را می‌توان دلیلی برای کاهش قیمت فعلی در بازار دلار و به تبع آن طلا و سکه شده است.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران با اشاره به اینکه بخش خصوصی، برنامه‌ریزی برای تعامل اقتصادی با عربستان را آغاز کرده است، گفته است: بزودی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عربستان راه‌اندازی خواهد شد.

از سوی دیگر یک پایگاه خبری آمریکایی در گزارشی نوشت که دولت آمریکا طی هفته‌های گذشته پیشنهاد توافق موقت با ایران را با متحدان خود مطرح کرده است.

قیمت سکه امامی در حال حاضر به 30 میلیون و 901 هزار تومان رسیده است و همچنین حبابی حدود هفت میلیون و 535 هزار تومان نیز حباب دارد.

قیمت سکه بهار آزادی نیز 27 ملیون و 501 هزار تومان اعلام شده و حباب این سکه طرح قدیم نیز چهار میلیون و 131 هزار تومان برآورد شده است.

از سوی دیگر قیمت نیم سکه  امروز 18 میلیون و 500 هزار تومان است. قیمت ربع سکه به 11 میلیون و 400 هزار تومان و قیمت سکه گرمی نیز  به 6 میلیون و 700 تومان رسیده‌اند. همچنین حباب ربع سکه پنج میلیون و 559 هزار تومان و حباب سکه گرمی نیز سه میلیون و 825 هزار تومان رسیده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.