قیمت دلار مبادله‌ای امروز 26فروردین 1402

طلا و ارز
بهابین

در تابلوی معاملاتی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، امروز شنبه 26 فروردین ماه قیمت هر اسکناس دلار ۴۱هزار و 712 تومان و نرخ حواله دلار 37 هزار و 931 تومان اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس معاملات بازار مبادله ارز و طلای ایران، قیمت هر اسکناس دلار امروز (شنبه 26 فروردین ماه) با افزیش نسبت به روز گذشته، 41 هزار و 724 تومان و قیمت حواله دلار 37 هزار و 931 تومان اعلام شد.

همچنین در مرکز مبادله ارز و طلا، نرخ اسکناس درهم با افزایش نسبت به دیروز 11 هزار و 361 تومان و نرخ حواله درهم نیز 10 هزار و 328 تومان اعلام شده است.

روز گذشته قیمت دلار نسبت به روز کاری قبل ۲۰۰ تومان ارزانتر شد. فعالان بازار ارز معتقدند تعطیلی روز چهارشنبه باعث شده معامله‌گرانِ باتجربه، دارایی‌های خود را در روزهای بین‌التعطیلی در معرض ریسک قرار ندهند و معامله خاصی نکنند. هر چند در دو هفته گذشته با تغییر قوانین و مقررات فروش دلار توافقی تقاضای خرید به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.معامله‌گران می‌گفتند دلار در بازار آزاد برای خرید و فروش کم است.

قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا نیز طی یک‌ هفته گذشته در حدود هزار تومان افزایش قیمت داشت. در این مرکز، روز شنبه ۱۹ فروردین دلار ۴۰ هزار و ۶۳۹ تومان کشف قیمت شد و تا روز پنجشنبه ۲۴ فروردین به قیمت ۴۱ هزار و ۷۱۳ تومان رسید. این هفته دلار توافقی در کانال ۴۳ هزار تومانی نوسان داشت. بازار در کوتاه‌مدت آرام است کارشناسان اقتصادی روند قیمت دلار در روزهای آینده و در کوتاه‌مدت را مشابه هفته اخیر می‌دانند. آنها با اشاره به عدم امکان تغییر مولفه‌های اقتصادیِ موثر بر قیمت دلار در کوتاه‌مدت می‌گویند: «تا اخبار و سیگنال قوی روانه بازار نشود، دلار در کانال‌های پایین‌تر قیمتی قرار نمی‌گیرد. از سوی دیگر باید امید داشت اخبار نامساعد نیز روانه بازار نشود.» اگرچه پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت، بازار ارز را باثبات می‌داند اما پیش‌بینی‌های میان‌مدت و بلند‌مدت بر افزایش قیمت دلار تاکید دارد. در مجموع می‌توان گفت از نگاه کارشناسان اقتصادی قیمت دلار در کوتاه‌مدت تغییر چشمگیری نخواهد داشت و نوسانات محدودی را تجربه می‌کند. اما در میان‌مدت و بلندمدت، شاخص‌های اقتصاد کلان از جمله نقدینگی، تورم و کسری بودجه بر قیمت دلار اثر می‌گذارد و آن را وارد فاز افزایشی می‌کند. مگر اینکه دولت اصلاحاتی را در برنامه اقتصادی خود اعمال کند.