پیش‌بینی قیمت بیت کوین پس از رسیدن به سطح 30 هزار دلار

ارز دیجیتال
بهابین

بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، روند صعودی خود را حفظ کرد و برای اولین بار از ماه ژوئن تا کنون با 7 درصد افزایش به سطح 30 هزار و 193 دلار رسید. این صعود درست قبل از انتشار داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) رخ داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، داده‌های CPI آمریکا قرار است روز چهارشنبه منتشر شوند. به عقیده بسیاری از تحلیلگران، این ارقام احتمالاً تورم بالاتری را نشان دهند، به طوری که احتمال موضع ضعیف‌تر فدرال رزرو را در نشست آتی آن افزایش دهد. این موضوع می‌تواند موجب افزایش قیمت بیت کوین شود.

در همین حال، اتریوم، دومین ارز ارزشمند بازار، برای اولین بار از ماه آگوست تاکنون بیش از 3 درصد افزایش داشته و به سطح 1925 دلار رسیده است. این افزایش قیمت اتریوم به دلیل رویداد آخرین به‌روز رسانی شبکه اتریوم است که برای چهارشنبه نیز برنامه‌ریزی شده است.

شایان ذکر است که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) تورم یا میزان افزایش قیمت کالاها و خدمات را اندازه گیری می‌کند. بنابراین، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران حدس می‌زنند که اگر گزارش CPI سطح بالایی از تورم را نشان دهد، فدرال رزرو ایالات متحده تصمیم خواهد گرفت تا پروسه برنامه‌های خود برای افزایش نرخ بهره را در جلسه بعدی خود متوقف یا کندتر کند.

این موضوع می‌تواند به نفع دارایی‌هایی مانند بیت کوین تمام شود. علاوه بر این، ایالت آرکانزاس در ایالات متحده اخیراً لایحه‌ای را برای تنظیم فعالیت استخراج بیت کوین تصویب کرده است. این موضوع به عنوان یک خبر مساعد دیگر برای ماینرها تلقی می‌شد زیرا آنها را از مالیات‌های بالا و قوانین ناعادلانه محافظت می‌کرد.

از سمتی دیگر، افزایش قیمت بیت کوین با پیش‌بینی‌های مثبت متعددی در مورد قیمت آتی این رمز ارز همراه شده است. بر اساس تحلیل‌های انجام شده در روشی مبتنی بر امواج الیوت، پیش بینی می‌شود که قیمت بیت کوین (BTC) تا پایان سال 2023 به صد و سی هزار دلار افزایش خواهد یافت.

شاخص قیمت مصرف کننده قرار است روز چهارشنبه منتشر شود و انتظار می‌رود مقادیر آن بالاتر از پیش‌بینی‌ها باشد. این گزارش نشان می‌دهد که قیمت‌ها در ایالات متحده چقدر افزایش یافته است.

بر اساس پیش‌بینی، قیمت‌ها 5.6 درصد افزایش یافته‌اند که بالاتر از هدف 2 درصدی دولت است. این خبر ممکن است نگرانی‌هایی را در مورد اثرات تورم بر اقتصاد و بر قدرت خرید مصرف کنندگان ایجاد کند.

بنابراین، سرمایه‌گذاران منتظر انتشار داده‌های مهم تورمی هستند که ممکن است بر ارزش ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد. معامله‌گران انتظار دارند، داده‌های بعدی شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در سطحی باشند که باعث شود فدرال رزرو ایالات متحده در قصد خود برای افزایش نرخ بهره تجدید نظر کند.

ایالت آرکانزاس قانون مراکز داده آرکانزاس در سال 2023 را تصویب کرده است که قصد دارد استخراج بیت کوین را تنظیم کند. این قانون اصطلاحات مربوط به دارایی های دیجیتال مانند استخراج دارایی دیجیتال و استخراج دارایی دیجیتال را تعریف می کند.

همچنین الزاماتی را که استخراج‌کنندگان دارایی دیجیتال برای فعالیت در ایالت باید در نظر بگیرند، مانند رعایت قوانین ایالتی و فدرال، پرداخت مالیات‌های قابل‌اجرا و هزینه‌های دولتی و عملکرد به گونه‌ای که فشاری بر برق وارد نمی‌کند، تشریح کرد.

این قانون، استخراج دارایی دیجیتال خانگی را نیز پوشش می‌دهد و به افراد اجازه می‌دهد تا از یک گره در محل سکونت خود برای این منظور مشروط به قوانین و نرخ‌های مربوطه استفاده کنند.

در نتیجه، این خبر پیامدهایی برای بیت‌کوین خواهد داشت، زیرا نگرانی‌های نظارتی را برای استخراج‌کنندگان بیت‌کوین مستقر در آرکانزاس روشن می‌کند و تضمین می‌کند که آن‌ها از حقوقی مشابه با مراکز داده برخوردار هستند.

قیمت فعلی این ارز دیجیتال تا لحظه نگارش این گزارش 30 هزار و 126 دلار و حجم معاملات 24 ساعته آن 22.8 میلیارد دلار است. بیت کوین طی 24 ساعت گذشته 6.43 درصد افزایش داشته است.

از نظر تحلیل تکنیکال، بیت کوین روند صعودی قابل توجهی را در مرز 30 هزار دلار آغاز کرده است. اگر قیمت از این سطح فراتر رفت، امکان رسیدن بیت کوین به سطح 31 هزار دلار و سپس به طور بالقوه 32 هزار و 250 دلار حرکت کند.

از سوی دیگر، حمایت بیت کوین در صورت شکست قیمت به زیر سطح 30 هزار دلار، در محدوده 28 هزار و 900دلار قرار دارد.