نرخ تلگرامی دلار ساختگی است

طلا و ارز
بهابین

رئیس کل بانک مرکزی امروز در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که نرخ ارز تلگرامی وجود ندارد و نرخ مرکز مبادله نرخ رسمی در کشور است.

به گزارش تجارت‌نیوز، رییس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد: نرخ کانال‌های تلگرامی نرخ رسمی کشور نیست و مردم باید به نرخ مرکز مبادله نگاه کنند که ثبات دارد.

محمدرضا فرزین درباره بازار ارز اظهار کرد: درحال حاضر در کشور یک ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی داریم که در حدود دو درصد کم و زیاد می‌شود، یک ارز در مرکز مبادله داریم که در حدود دامنه آن دو تا سه درصد جا به جا می‌شود.

وی افزود: نرخ ارزی که نوسان دارد، نرخ ارز کانالهای تلگرامی است که نرخ ارز کشور نیست.

رییس کل بانک مرکزی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه متاسفانه قیمت‌های موجود در بازار را بر اساس همین نرخ کانال های تلگرامی تنظیم می کنند گفت: این موضوع بحث انتظاراتی است، اما در سال گذشته حدود ۶۵ میلیارد دلار ارز کشور را با همین نرخ‌هایی که اعلام کردم، تامین مالی کردیم. اینکه حالا در جایی و در یک بازار قاچاق یا با پول‌های پول شویی عدد و رقمی مبادله می‌شود و همان تبدیل به نرخ ارز مبنای کشور شود که صحیح نیست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر نرخ ارز کانالهای تلگرامی ملاک نیست، چرا دستگاه‌های نظارتی با آن برخورد نمی کنند، در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار کرد: از آن‌ها خواسته‌ایم و قول هایی به ما داده اند و در حال حاضر روزانه نرخ ارز را در مرکز مبادله اعلام می‌کنیم و مردم به این نرخ نگاه کنند؛ همان هایی که در کانال های تلگرامی اعلام می شود عموماً نرخ های تحریف شده و ساختگی است که هیچ نیازی از کشور با آن تامین نمی شود.

منبع: ایسنا