دولت به مردم یارانه عید فطر می‌دهد؟

بورس
بهابین

همزمان با نزدیک شدن به عید فطر، خبری در برخی از رسانه‌ها منتشر شده مبنی بر احتمال واریز یارانه نقدی عید فطر. اما آیا یارانه عید فطر در راه است؟ 

به گزارش تجارت‌نیوز، یک هفته تا عید فطر باقیمانده است و برخی از رسانه‌ها مساله واریز یارانه عید فطر را مطرح کرده‌اند. یارانه مناسبتی که تاکنون هیچ کدام از مقامات مسئول آن را تایید نکرده است. برای همین بعید است که دولت بخواهد به مناسبت عید فطر به مردم یارانه مناسبتی بدهد.

از زمان شیوع کرونا در ایران دولت در چندین نوبت به حساب سرپرستان خانوارها یارانه‌های مناسبتی مانند یارانه ۲۲ بهمن، یارانه نوروز و یارانه رمضان واریز کرد.

از آن زمان تاکنون هر بار در آستانه این مناسبت‌ها برخی شایعات درباره واریز یارانه مناسبتی مطرح می‌شود. اما مشخصا تا کنون هیچ مقام مسئولی در سازمان هدفمندی یارانه‌ها و یا وزارت کار، واریز یارانه عید فطر را تایید نکرده است و هیچ خبر رسمی در این باره منتشر نشده است.

تنها خبری که درباره واریز یارانه‌های مناسبتی مطرح شد، واریز یارانه ۶۰۰ هزار تومانی به حساب ایتام زیر نظر کمیته امداد و بهزیستی است.

دو روز قبل بود که رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد که به مناسبت شهادت امام علی (ع) مبلغ ۶۰۰ هزار تومان هدیه نقدی به حساب تمامی ایتام تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی کل کشور واریز می‌شود.

به عبارتی تنها یارانه واریزی مناسبتی یارانه ۶۰۰ هزار تومانی است که به ایتام تحت پوشش این دو نهاد پرداخت شده است و واریز یارانه دیگری در دستور کار نیست.