استیضاح وزیر صمت دوباره کلید خورد/ بازار خودرو باعث برکناری فاطمی امین می‌شود؟

خودرو
بهابین

افزایش قیمت خودرو در بازار این روزها باعث شده است تا میزان تورم روند صعودی پیدا کند و همین موضوع باعث شده تا نمایندگان مجلس استیضاح وزیر صمت را برای چندمین بار مطرح کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، افزایش قیمت خودرو باعث شده است تا تورم نیز روند صعودی پیدا کند و به همین دلیل وزیر صمت باید استیضاح شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: وزیر صمت با موافقت خود مبنی بر افزایش قیمت خودرو به تورم دامن زده و باید استیضاح شود.

لطف الله سیاهکلی در جلسه علنی امروز سه شنبه ۲۲ فروردین ماه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهارداشت: مقام معظم رهبری امسال را سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند و نکته مهمی را مطرح کردند مبنی بر اینکه چرا شرکت‌های بزرگ دولتی که وابستگی دلاری ندارند، تولیدات خود را بر اساس نرخ ارز ارائه می‌کنند؟

وی بیان کرد: سوال ما آن است که چرا فولاد که وابستگی ارزی ندارد محصولاتش را متناسب با نرخ ارز به مردم مظلوم می‌فروشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: وزیر صمت با موافقت افزایش تا ۴۲ درصدی قیمت خودرو به افزایش تورم دامن زده است و باید این وزیر استیضاح شود و با استیضاح وی باید به ناکارآمدی‌ها پایان دهیم.

نماینده قزوین در مجلس گفت: جای تأسف دارد که خرید پراید هم برای مردم تبدیل به آرزو شده و قیمت برخی از خودروهای داخلی به یک میلیارد تومان رسیده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید بین تیم اقتصادی دولت هماهنگی ایجاد شده و هم‌افزایی با کارشناسان اقتصادی شکل بگیرد. مجتبی ذوالنوری در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: ملت انقلابی ایران در روز قدس جنازه متعفن صهیونیست ها را زیر پا می گذارند و یک بار دیگر با آرمان های اسلام تجدید پیمان کرده و از هویت و مظلومیت خودشان با حضور در خیابان ها دفاع خواهند کرد.

وی در تذکری خطاب به رئیس جمهور، اظهار کرد: تقریباً نیمی از عمر خدمتی دولت شما سپری شده و وعده هایتان باید اجرایی شود. رهبر انقلاب بر موضوع کنترل تورم و رشد تولید تاکید کردند اما وزرای شما لبیک بدی گفتند. امروز قیمت خودرو سرسام آور و رو به افزایش است. بازار ارز نیز قابل کنترل بوده و راه حل دارد. لذا باید تیم اقتصادی دولت را سامان دهید و قدری هماهنگی ایجاد کنید. همچنین باید با کارشناسان اقتصادی هم افزایی صورت گیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس و دولت اکنون مشارکت ندارند و حضور رئیس مجلس در جلسه سران به معنی تعامل دو قوه نیست. امروز هیچ برنامه مشترکی بین مجلس و دولت دیده نمی شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اعلام کرد: ️با همین دست فرمان دولت، افزایش قیمت‌های بیشتری در حوزه خودرو شاهد خواهیم بود و به مخیله هیچ ایرانی خطور نمی‌کرد که قیمت 206 و 207 به بالای یک میلیارد تومان برسد.

وی ادامه داد: خودروسازان ما بیشتر از این نمی‌توانند خودرو تولید کنند و متاسفانه وزیر صمت وزیر ضعیفی است که نمی‌تواند بازار خودرو را تولید کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ادامه داد: طرح دو فوریتی برای واردات خودروهای کارکرده در حال تهیه و تنظیم است.

منبع: انتخاب