پایان بورس امروز 26 فروردین 1402 / رکوردشکنی در بازار سهام با ورود 2 هزار میلیارد تومان پول حقیقی

بورس
بهابین

بازار سهام آخرین هفته فروردین را با رشد انفجاری 70 هزار واحدی شاخص کل آغاز کرد و صنایع یکپارچه سبزپوش شدند. این جهش همچنین با ورود بیش از دو هزار میلیارد تومان پول حقیقی‌ همراه شد تا این رکوردشکنی افق روشنی را برای بازگشت سرمایه‌گذاران ترسیم کند. امروز همچنین ارزش معاملات خرد نیز امیدبخش بود و از مرز 14 هزار میلیارد تومان عبور کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات بورس طی روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل خلاف جهت آخرین روز معاملاتی هفته گذشته گام برداشت؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش 74 هزار و 24 واحدی که معادل 3.4  درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد و در ارتفاع دو میلیون و 253 هزار واحدی به کار خود خاتمه داد.

شاخص کل هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و با افزایش 3.9 درصدی به سطح 719 هزار و 738 واحدی رسید. گفتنی است تابلوی بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 23 میلیارد و 720 میلیون و ارزش معاملات را 14 هزار و 55 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از ورود سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از ورود دو هزار و 192 میلیارد تومانی پول به بورس می‌دهد. این بیشترین میزان ورود پول حقیقی از مهرماه سال 99 بدین سو است.

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم وبملت، وکغدیر و شتران بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، وبملت و دی بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

کرمان با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، کیا نیز با افت 4.97  درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های وبملت، شتران و کوثر تعلق گرفت. همچنین سهم‌های سیدکو، شسپا و اخابر نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای دکوثر، خشرق و کرماشا خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های قصفها، کفرآور و کقزوی رقم خورد. همچنین کحافظ در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد فزرین بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.