رکوردشکنی روسیه در مصرف انرژی برای ماینینگ

ارز دیجیتال
بهابین

کشور روسیه رکورد جدیدی را در میزان مصرف انرژی برای فعالیت‌های صنعت ماینینگ به ثبت رسانده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، روسیه در حال حاضر، دومین کشور جهان از لحاظ ظرفیت انرژی تخصیص داده شده برای فعالیت‌ ماینر‌های ارز دیجیتال در جهان است. با وجود قوانین غیرشفاف درباره این فعالیت در روسیه و تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور، میزان انرژی تخصیص داده شده به صنعت مایننیگ رو به افزایش است.

روسیه برای اولین بار در جهان تبدیل به دومین کشور از لحاظ میزان مصرف انرژی در صنعت ماینینگ ارزهای دیجیتال شده است. بر اساس داده‌های بزرگترین شرکت ماینینگ روسیه، بیت‌ریور (Bitriver)، میزان انرژی مصرف شده در این صنعت در سه ماهه اول سال جاری میلادی به یک گیگاوات (GW) رسیده است.

ایالات متحده آمریکا از لحاظ تخصیص انرژی برای ماینر‌ها در رتبه اول قرار دارد. ظرفیت انرژی تخصیصی ایالات متحده بین ۳ تا ۴ گیگاوات برآورد شده است. دیگر کشور‌ها در این لیست شامل کشورهای حوزه خلیج فارس با رقم ۷۰۰ مگاوات، کانادا با ۴۰۰ مگاوات، مالزی با ۳۰۰ مگاوات، آرژانتین با ۱۳۵ مگاوات و ایسلند با ۱۲۰ مگاوات هستند.

بر اساس گزارش Bitriver، دلیل رشد حجم انرژی مصرفی در صنعت مایننیگ در این کشور، کاهش فعالیت‌های ماینینگ غیرقانونی در کشور قزاقستان در طول سال گذشته بوده است. از طرفی، رشد این صنعت در ایالات متحده آمریکا هم به دلیل افزایش قیمت برق، با کاهش مواجه شده و باعث کاهش سودآوری این فعالیت شده است.

بر اساس اعلام الکساندر براژنیکوو، رئیس انجمن بلاکچین و هوش‌مصنوعی روسیه، ظرفیت انرژی صنعت ماینینگ روسیه با فعالیت ۸۰۰ هزار دستگاه اسیک (ASIC)، به بیش از ۲.۵ گیگاوات می‌رسد. بر اساس گزارش منتشر شده در آگوست سال گذشته میلادی، میزان مصرف برق این صنعت در کشور روسیه در طی پنج سال گذشته، ۲۰ برابر شده است که اصلی‌ترین دلیل آن، ارزان بودن انرژی و آب‌و‌هوای سرد برای فعالیت دستگا‌ه‌های ماینر در روسیه است.