چه کسی دارنده بیشترین تعداد بیت کوین در جهان است؟

ارز دیجیتال
بهابین

در این گزارش به بررسی افراد و شرکت‌هایی که دارنده بیشترین تعداد بیت کوین در جهان هستند، پرداخته خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بیت‌ کوین به عنوان بزرگترین ارز دیجیتال جهان با ارزش بازاری بیش از 540 میلیارد دلار، در حال حاضر محبوب‌ترین ارز دیجیتال جهان برای سرمایه‌گذاری است.

در جولای سال 2010 و یک سال پس از معرفی بیت کوین، تنها 1000 آدرس نگهداری بیت‌کوین فعال وجود داشت اما در آپریل 2021، این رقم به 1.3 میلیون آدرس فعال رسیده است.

بسیاری از افراد باور دارند که خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو دارنده بیشترین بیت کوین در جهان است، اما ساتوشی میزان بیت کوین در مالکیت خود را برای عموم فاش نکرده است و پیش‌بینی می‌شود که در کیف‌پول وی، حدود 1.1 میلیون بیت کوین وجود دارد. در زمان نگارش این گزارش، ارزش حدودی این دارایی حدود 28 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

می‌توان بزرگترین دارندگان بیت کوین را به کاربران خصوصی، کسب‌و‌کارها، سازمان‌ها و کیف‌پول‌های ناشناس طبقه‌بندی کرد. لیست کاربرانی که دارای بیشترین دارنده بیت‌ کوین هستند با تغییر قیمت بیت‌ کوین مدام در حال تغییر است.

بیشترین بیت کوین‎‌های جهان متعلق به دو آدرس کیف پول هستند که به صرافی‌های بایننس و بیت‌فینکس متصل هستند. بیشترین دارنده این ارز دیجیتال که به صرافی بایننس متصل است، دارای 250,597 عدد بیت‌ کوین با ارزش حدودی 7 میلیارد دلار است. به عبارتی دیگر این فرد، دارنده 1.3 درصدی از تمام عرضه بیت‌ کوین در جهان است.

کیف پول متصل به بیت‌فینکس، حدود 0.9 درصد بیت‌ کوین در چرخش را در اختیار دارد. هویت دارنده سومین کیف‌پولی دارنده بیشترین تعداد بیت کوین ، ناشناس است و دارای 140165 عدد از این ارز دیجیتال محبوب است.

بر اساس پرتفوی شرکت‌ها می‌توان گفت که چهار شرکت مایکرواستراتژی، گلکسی دیجیتال، ویجر دیجیتال و تسلا دارنده بزرگترین ذخایر بیت کوین در جهان هستند.

مایکرواستراتژی: شرکت مایکرواستراتژی بیت کوین را به عنوان دارایی ذخیره اصلی خود برگزیده است. این شرکت، خدمات مربوط به هوش تجاری، نرم‌افزارهای موبایل و سرویس‌های ابری را ارائه می‌کند و مدیرعامل آن از نهنگ‌های بازار کریپتو است.

مایکرواستراتژی مجموعا 132,500 بیت کوین را در ذخایر خود دارد. با ریزش قیمت بیت کوین در سال 2022، ارزش دارایی‌های این شرکت کاهش زیادی پیدا کرد. مایکل سیلر، مدیرعامل مایکرواستراتژی ادعا کرده است که این شرکت در هر ثانیه، 1000 دلار بیت کوین خریداری می‌‌کند.

گلکسی دیجیتال: شرکت گلگسی دیجیتال که متعلق به مایک نووگراتز و دارایی بانک تجاری متلعق به رمزارزها نیز است، حدود 16,400 بیت کوین را در اختیار دارد. نووگراتز پیش‌تر با کسب‌و‌کارهای بیزنیسی مانند Block.one و BlockFi همکاری داشته است و یکی از حامیان این ارز دیجیتال است.

ویجر دیجیتال: پیش از ورشکستگی‌های زنجیره‌ای سال گذشته میلادی دنیای رمزارز، این بروکر رمزارز حدود 12,260 بیت کوین در اختیار داشت. این شرکت یکی از قربانیان سقوط قیمت ارزهای دیجیتال شد و در تیر 1401 با فصل 11 اعلام ورشکستگی کرد.

تسلا: این شرکت خودروسازی در جولای 2022 اعلام کرد که 75 درصد از ذخایر بیت کوین خود را در سه ماهه دوم این سال به فروش گذاشته است. با وجود اینکه میزان دقیق بیت کوین ذخیره شده در تسلا مشخص نیست، اما در آمار درآمد سه ماهه چهارم سال 2022، رقم بخش دارایی‌های دیجیتال در ترازنامه این شرکت، برابر با 2.56 میلیارد دلار ذکر شده است.