آخرین اخبار سیاسی امروز 17 فروردین 1402/ بازگشایی سفارتخانه‌های ایران وعربستان

بورس
بهابین

آخرین و مهم‌ترین اخبار سیاسی امروز پنجشنبه 17 اسفند را در این خبر مطالعه کنید. با توجه به توافق ایران و عربستان و مواضع کشورهای مختلف بر این مهم اولین خبر سیاسی امروز را با دیدار وزاری امور خارجه ایران و عربستان شروع می‌کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، جدیدترین اخبار سیاسی امروز را در ادامه بخوانید.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین با اشاره به بیانیه وزرای خارجه ایران و عربستان در پکن گفت: بر اساس بیانیه امضا شده به زودی سفارتخانه‌های ایران و عربستان در ریاض و تهران بازگشایی می‌شود.

محمد کشاورززاده در حاشیه دیدار وزیران امور خارجه ایران و عربستان در پکن در پاسخ به سوالی در ارتباط با این دیدار و بیانیه مشترک امضا شده بین حسین امیر عبداللهیان و فیصل بن فرحان اظهار کرد: دیدار امروز و بیانیه مشترک امضا شده در ادامه توافقی بوده که چند هفته پیش بین ایران و عربستان در پکن صورت گرفت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین افزود: بر اساس توافق صورت گرفته و بیانیه مشترک امضا شده بین وزیران خارجه ایران و عربستان به زودی سفارتخانه‌های دو کشور در تهران و ریاض بازگشایی می‌شود و روابط به حالت عادی باز می‌گردد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا زمان مشخصی برای بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور تعیین شده است، گفت: برای این موضوع زمانبندی مشخص شده است.

بیانیه مشترک میان ایران و عربستان با امضای وزرای خارجه ایران و عربستان و با حضور وزیر امورخارچه چین به امضا رسید.

دیدار مشترک وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، عربستان و چین در پکن برگزار شد.وزیران امور خارجه ایران و عربستان بعد از دیدار با یکدیگر در پکن، با وزیر امور خارجه چین نیز دیدار و رایزنی کردند.

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان قرار است که در ضیافت ناهار همتای چینی خود شرکت کنند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مذاکرات امروزش با «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی را خوب توصیف کرد. حسین امیر عبداللهیان در روز پنچ شنبه بعد از دیدار با وزیر امور خارجه عربستان سعودی در پاسخ به سوالی در مورد دیدار و مذاکراتش با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود گفت: مذاکرات انجام شده خوب و روبه جلو بود.

وزرای امور خارجه ایران و عربستان سعودی ظهر امروز در پکن با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند. وزرای امور خارجه ایران و عربستان سعودی ظهر امروز در پکن با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

این دیدار پشت درهای بسته در حال برگزاری و از موضوعات مورد بحث جزئیات بازگشایی سفارتخانه های دو طرف و استقرار دیپلمات‌ها گزارش شده است.