شماره ششم بیمه دیجیتال منتشر شد

بیمه
بهابین

شماره ششم نشریه بیمه دیجیتال، رسانه رسمی صنعت بیمه و اینشورتک منتشر شد. گفت‌وگوی اختصاصی در شماره ششم به علیرضا هادی، مدیرعامل بیمه زندگی باران تعلق دارد. بیمه زندگی باران که امروز به همراه بیمه زندگی خاورمیانه یکی از شرکت‌هایی است که به‌صورت تخصصی در زمینه بیمه‌های زندگی فعالیت دارد، توانست در مدت کوتاه حضور خود در صنعت بیمه کشور روند موثری در رویکرد جامعه به انواع بیمه‌های زندگی به وجود آورد.

نشریه بیمه دیجیتال به این بهانه در شماره اخیر خود پای صحبت‌های علیرضا هادی نشسته و از رویه متفاوت بیمه‌گری این شرکت و دورنمای بیمه‌های زندگی در کشور پرسیده است.

تٲثیر محدودیت‌های اخیر اینترنتی بر کسب‌و‌کارهای مجازی بیمه‌ای، از دیگر گزارش‌هایی است که در شماره ششم بیمه دیجیتال به آن پرداخته شده است؛ آنچه آمارهای به‌دست‌آمده می‌گویند طی سه هفته اخیر حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد فروش آنلاین بیمه در کشور کاهش داشته که مهم‌ترین دلیل آن را مسدودشدن ابزارهای دیجیتال‌مارکتینگ و محدودیت شبکه‌های اجتماعی باید دانست.

نشریه در این شماره مانند گذشته سراغ یکی از گزارش‌های مهم پژوهشکده بیمه ایران با عنوان «بررسی راهکارهای کاهش تٲثیر تورم بر بیمه‌های زندگی» رفته است.  این گزارش پژوهشی، ضمن پرداختن به وضعیت ایران و جهان در تورم و بیمه‌های زندگی و تبیین ارتباط متقابل بین بیمه‌های زندگی و تورم، به ارائه راهکارهایی برای کاهش تٲثیر تورم در بیمه‌های زندگی می‌پردازد.

ضرورت به‌کارگیری بیمه سیاسی در کشورهایی با اقتصاد شکننده، ارائه راهکارهایی به شرکت‌های بیمه برای تعامل با نسل تازه مشتریان خود با عنوان نسل زد و نوشتاری از مهرداد پیروزرام، مدیر ایرانی شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر Insurtech.vc در رابطه با اهمیت به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت بیمه، از  دیگر مطالب خواندنی این شماره است.

بیمه دیجیتال هر دو هفته در قالب ۱۶ صفحه منتشر می‌شود. شماره پنجم این نشریه را می‌توانید به‌صورت رایگان از سایت بیمه دیجیتال دانلود کنید.