قیمت مرغ امروز 26 فروردین 1402/ مشکل تامین نهاده مرغداران حل شد؟

بورس
بهابین

قیمت مرغ امروز شنبه 26 فروردین 1402 در بازار تره‌بار اعلام شد. تامین نهاده مرغداران به تازگی حل شده است و علت افزایش مرغ در روزهای اخیر به دلیل افزایش هزینه‌های تمام شده تولید است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت مرغ امروز در فروشگاهها و میادین‌تره‌بار اعلام شد.

 قیمت انواع مرغ در بیست و ششم فروردین ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

نوع مرغ

قیمت(تومان)

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

بال کبابی ساده – بدون نوک بال

بازوی کبابی ساده

مخلوط بال و بازو کبابی ساده

فیله مرغ

گردن مرغ بدون پوست

شنیتسل بدون آرد

جوجه چینی

جوجه کباب بی استخوان و بدون بازو ساده

جوجه کباب بااستخوان ساده

پا چینی ۱۰ عددی مرغ

مرغ کنتاکی

دل مرغ پاک کرده

جگر مرغ

سنگدان مرغ

پای مرغ

بلدرچین منجمد بسته ۱۰۰۰گرمی

بلدرچین منجمد بسته ۵۰۰گرمی

بلدرچین کامل تازه(بسته ۱۰۰۰گرمی)

مرغ کامل منجمد، بسته بندی کیسه ای (پوشش کیسه نایلونی)

مرغ کامل تازه، بسته بندی کیسه ای(پوشش کیسه نایلونی)

مرغ کامل تازه پاک شده، بسته بندی بشقابی

تخم مرغ بسته بندی ۱۵ عددی بسته بندی

تخم مرغ بسته ۲۰ عددی بسته بندی

تخم مرغ بسته ۹ عددی بسته بندی

تخم مرغ بسته ۶ عددی بسته بندی

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی اعلام کرد: مشکل تامین نهاده مرغداران به تازگی حل شد. محمدعلی کمالی مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی از حل مشکل نهاده‌های طیور به تازگی خبر داد و گفت: بخشی از افزایش قیمت گوشت مرغ به دلیل گران فروشی و بخشی مرتبط به هزینه‌های تمام شده تولید است.

وی افزود: پیش از این تولیدکنندگان و پرورش‌دهندگان صنعت طیور دچار مشکل در تامین نهاده‌ها بودند، زیرا در اسفندماه به دلیل مشکلات بازرگانان کنجاله سویا کمیاب شده بود که اکنون این مشکل حل شده است.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی تصریح کرد: اکنون مساله قیمت گوشت مرغ بخشی به خاطر گران فروشی و بخشی مرتبط به هزینه‌های تمام شده تولید است.

کمالی تاکید کرد: سال گذشته با اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها، مدتی مرغداران از وسایل قبلی و امکانات قبلی خود استفاده می‌کردند، اما به دلیل عدم تراز عرضه و تقاضای گوشت مرغ، قیمت این محصول کمتر از قیمت مصوب در بازار عرضه می‌شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران از عرضه روزانه ۱۰۰ تن گوشت مرغ تازه در میادین میوه و تره‌بار خبر داد. ایوب فصاحت با اشاره به عرضه گوشت مرغ تازه با قیمت هر کیلوگرم 61 هزار تومان در میادین میوه و تره‌بار اظهار کرد: جهت پاسخگویی به استقبال چشمگیر شهروندان از این مراکز، عرضه روزانه گوشت مرغ تازه در میادین میوه و تره‌بار از 60 تن به 100 تن و در آخرین جلسه با سرپرست وزارتخانه به 200 تن افزایش یافت. گوشت مرغ منجمد که هم‌اکنون 80 تن بوده به 100 تن افزایش یافته است که دلیل اصلی آن قابل نظارت بودن میادین است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تأکید بر اینکه با توجه به شیوه نظارت بر میادین میوه و تره‌بار، امکان گران‌فروشی در این مراکز تقریبا وجود ندارد، گفت: با توجه به اعتمادی که به مجموعه خود داریم، از هر گونه نظارتی بر عملکرد و فعالیت میادین و بازارهای میوه و تره‌بار استقبال می‌کنیم.

منبع: تسنیم