2 بانک عامل فروش ارز مسافرتی شدند

طلا و ارز
بهابین

معاون مرکز مبادلات طلا و ارز امروز دو بانک عامل فروش ارز مسافرتی را اعلام کرد. این بانک‌ها در فرودگاهها باجه‌های ارزی و خودپردازهای ارزی دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بانک‌های عامل فروش ارز مسافرتی در فرودگاهها معرفی شدند.

طبق اعلام معاون مرکز مبادلات، علاوه بر بانک ملی از این پس، بانک ملت نیز نسبت به فروش ارز مسافرتی اقدام می کند. مسعود توکلی، با اعلام خبر افزایش تعداد بانک‌های فروشنده ارز مسافرتی، اظهار داشت: شعب منتخب ارزی بانک ملت هم مانند بانک ملی نسبت به فروش ارز مسافرتی اقدام می کنند و متقاضیان ارز مسافرتی می توانند به این شعب نیز مراجعه کنند.

وی افزود: متقاضیان خرید ارز مسافرتی با مراجعه به شعب ارزی اعلام شده از سوی این بانک‌ها، در ازای پرداخت معادل ریالی ارز مسافرتی، رسیدی را دریافت می کنند که باید آن را در فرودگاه تحویل باجه های ارزی بدهند و ارز خریداری شده را دریافت کنند.

به گفته توکلی، هم اکنون هر دو بانک (ملی و ملت) در فرودگاه ها باجه های ارزی و خودپردازهای ارزی دارند که مسافران می توانند از این طریق نسبت به دریافت ارز خود اقدام کنند.

طبق تصمیم بانک‌مرکزی؛ برای مسافرت های زمینی 300 یورو و مسافرت‌های هوایی 500 یورو اختصاص داده شده است؛ ارز مسافرتی در پشت گیت فرودگاه‌ها به مسافران تحویل داده خواهد شد.

مسافران برای دریافت 500 یورو باید بلیط مسافرت هوایی – گذرنامه معتبر – عوارض خروج پس از اخذ اسناد مثبته را به باجه بانک ملی یا بانک ملت در فرودگاه‌ها ارائه دهند.

مسافران برای دریافت 300 یورو ارز مسافرتی زمینی، ریلی و دریایی نیز باید بلیط مسافرت دریایی و ریلی – گذرنامه معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار – ویزای کشور مقصد در صورت نیاز – عوارض خروج از کشور به باجه‌های بانکی ارائه دهند.

گفتنی است، قیمت ارز مسافرتی مانند نرخ های اعلامی در بازار متشکل ارزی است. ضمن اینکه فروش ارز به افراد با سن قانونی کمتر از 5 سال و ایرانیان مقیم خارج از کشور انجام نمی شود.

منبع: تسنیم