قیمت دلار امروز 20 فروردین 1402 / نوسانات کاهشی در بازار اسکناس آمریکایی

طلا و ارز
بهابین

قیمت دلار امروز هم نوساناتی کاهشی را پشت سر گذاشته و حالا در نیمه دوم کانال پنجم قرار دارد. کارشناسان روند کوتاه‌مدت این اسکناس آمریکایی را همراه با نوسانات محدود پیش‌بینی می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار تا این لحظه نوسانات کاهشی را پشت سر گذاشته و حالا به پله هفتم کانال پنجم رسیده است. کارشناسان با شروع معاملات در سال 1402 پیش‌بینی می‌کردند روند قیمت دلار در کوتاه‌مدت همراه با نوساناتی در محدوده 50 و 51 هزار تومان خواهد بود.

کارشناسان حالا معتقدند در صورتی‌که سیگنالی جدید به بازارهای مالی ارسال نشود روند دلار در چند روز آینده از محدوده فعلی خارج نخواهدشد.

روز گذشته خبرگزاری میدل‌ایست‌آی به نقل از مقامات عراقی در گزارشی ادعا کرد: ایران که با خرید دلار آمریکا در بازار سیاه عراق ضرر شدیدی کرده، اکنون دولت عراق را برای پرداخت بدهی‌های خود به تهران از طریق کانال‌های رسمی تحت فشار قرار داده است.

این رسانه ادعا کرده است، ایران برای تبدیل دینار‌های عراقی به دلار هزینه زیادی می‌کند. کارشناسان بر این‌باورند که در صورت صحت خبر مذکور این امر مستقیما به سود رابط‌ها و دلالان تمام شده و از سوی دیگر از حجم درآمد‌های ارزی کشور نیز به میزان قابل توجهی می‌کاهد. البته بانک مرکزی چنین اتفاقی را پس از خبر انتشار آن تکذیب کرد.

قیمت دلار نقدی مرکز مبادله که از روزهای پایانی سال گذشته در قیمت 40 هزار و 200 تومان ثابت مانده بود از روز گذشته کمی افزایش داشته و از صبح امروز در سایت بازار متشکل ارزی روی عدد 40 هزار و 998 تومان ثبت شده است. قیمت دلار حواله مرکز مبادله هم از صبح امروز همچنان رقم 37 هزار و 270 تومان را نشان می‌دهد.

قیمت دلار نیمایی هم امروز مانند هفته‌های گذشته روی رقم 28 هزار و 500 تومان ثابت بوده است، اما صرافی ملی طبق روال هفته‌های اخیر تا لحظه تنظیم این گزارش قیمت جدیدی منتشر نکرده است.

قیمت دلار در بازارهای همسایه هرات و سلیمانیه حالا به کف کانال 50 هزار تومان رسیده است. اکنون دلار هرات 50 هزار 80 تومان است و دلار سلیمانیه نیز بر روی همین قیمت قرار دارد.

امروز قیمت اسکناس یورو هم در مرکز مبادله ارز و طلا نسبت به روز گذشته کمی افزایش قیمت داشته و  44 هزار و 942 تومان و یوروی حواله 40 هزار و 857 تومان اعلام شده است. این در حالی است که قیمت یورو در بازار آزاد به حدود 55 هزار و 800  تومان رسیده است.

قیمت درهم نیز اکنون به حدود 13 هزار 800 تومان رسیده است و قیمت دلار درهم 50 هزار 649 تومان محاسبه می‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.