نیم میلیون کاربر، سرویس دایرکت دبیت بازار را فعال کرده‌اند

پرداخت
بهابین

سرویس پرداخت بازار که با نام «بازارپی» شناخته می‌شود تاکنون موفق به کسب بیش از ۵۰۰ هزار قرارداد فعال دایرکت دبیت شده است. دایرکت دبیت که با نام پرداخت مستقیم نیز در برنامه‌ها و محصولات ایرانی دیده می‌شود، راهکار پرداختی جدیدی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با فعال‌سازی آن، در پرداخت‌های خود، با یک اشاره یا کلیک در کمتر از چند ثانیه، خرید خود را نهایی کنند.

شبنم بهنام، مدیر محصول بازارپی، مزیت دایرکت دبیت نسبت به پرداخت با درگاه‌های اینترنتی را سهولت کاربر در فرآیند پرداخت، افزایش درصد موفقیت پرداخت‌ها و افزایش تعداد تراکنش کاربران پس از فعال‌سازی می‌داند. به گفته او، وارد کردن اطلاعات کارت بانکی در هر بار پرداخت و مهم‌تر از آن احتمال دریافت نکردن رمز پویا در پرداخت با درگاه اینترنتی، شانس موفقیت کاربر را کاهش می‌دهد.

داده‌های بازارپی نشان می‌دهد که درصد موفقیت پرداخت از طریق دایرکت دبیت ۱۱ درصد بیشتر از این عدد در درگاه‌های اینترنتی است. همچنین زمان صرف‌شده برای انجام پرداخت توسط کاربران در درگاه اینترنتی به صورت میانگین ۸۰ ثانیه است؛ در صورتی که کاربران با استفاده از دایرکت دبیت این فرآیند را در کمتر از دو ثانیه انجام می‌دهند.

دیگر نکته قابل توجه در رفتار کاربرانی که دایرکت دبیت را فعال می‌کنند این است که تعداد تراکنش‌های آنها نیز در مقایسه با گذشته به میزان معناداری افزایش پیدا می‌کند که دلیلش سهولت این شیوه از پرداخت و بالا بودن درصد موفقیت آن در قیاس با سایر شیوه‌های پرداخت است.

کارن بازغی، مدیر توسعه کسب‌وکار بازارپی، عنوان می‌کند که با توجه به مزیت‌های دایرکت دبیت، کسب‌وکارهایی که از این شیوه پرداخت استفاده می‌کنند شاهد افزایش درآمد و فروش خود خواهند بود. از این رو بازارپی تصمیم گرفته است که در قالب یک محصول جدید، سرویس دایرکت دبیت را در اختیار پذیرندگان و توسعه‌دهندگان قرار دهد. دایرکت دبیت بازارپی به صورت یکپارچه ارائه می‌شود و کاربران با یکبار فعالسازی آن، می‌توانند در تمامی پذیرندگان طرف قرارداد با بازارپی از آن استفاده کنند.

امکان استفاده از این سرویس در وب‌سایت، نسخه گوگل‌پلی و iOS پذیرندگان وجود دارد. استفاده از این سرویس صرفاً محدود به محصولات با پرداخت‌های دوره‌ای نیست و تمامی کسب‌وکارهای آنلاین می‌توانند با مراجعه به سایت بازارپی و مراجعه به بخش ثبت‌نام درخواست دریافت سرویس را ثبت کنند تا کارشناسان بازارپی در اولین فرصت با آنها تماس بگیرند.