آخرین اخبار سیاسی امروز 18 فروردین 1402/ اسرائیل حق دفاع از خود را دارد!

بورس
بهابین

آخرین و مهم‌ترین اخبار سیاسی امروز جمعه 18 فروردین را در این خبر مطالعه کنید. اخبار سیاسی امروز را با مهم‌ترین اخبار درباره حمله اسرائیل به غزه آغاز می‌کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، شب گذشته حملات اسرائیل به غزه آغاز شد و اسرائیل آغازگر این حملات بوده است.

پس از حملات موشکی پنجشنبه از غزه و خاک لبنان به اراضی اشغالی و شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی که در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها و هتک حرمت آنها به مسجد الاقصی انجام شد، آمریکا تنها حملات مقاومت را محکوم کرد و واکنشی به تجاوزات رژیم صهیونیستی نداشت.

کاخ سفید در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: کسانی که از خاک لبنان به عنوان پایگاهی برای شلیک موشک به اسرائیل استفاده می‌کنند، ملت لبنان را به خطر می‌اندازند.

در این بیانیه آمده است:‌ جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از این اتفاقات مطلع است و سفیر آمریکا به همراه مقامات بلند پایه دولت با اسرائیلی‌ها در ارتباط هستند.

کاخ سفید در ادامه بیانیه خود با چشم پوشی از تجاوزات روزافزون صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها و هتک حرمت اماکن مقدس اسلامی در قدس اشغالی و در رأس آنها مسجد الاقصی نیز تأکید کرد: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است و حق آن برای حفاظت از خود و شهروندانش در مقابل حملات را به رسمیت می‌شناسیم.

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای در این باره تأکید کرد: ما شلیک موشک از لبنان و غزه علیه اسرائیل را محکوم می‌کنیم. موضع ما روشن است و بر این مساله تأکید می‌کند که اسرائیل نگرانی‌های امنیتی مشروعی داشته و حق دفاع از خود را دارد.

پایگاه‌های مقاومت فلسطین در شرق خان یونس در نوار غزه بمباران شدند.

یک منبع نظامی رژیم اسرائیل اعلام کرد: بمباران شب گذشته نوار غزه، بزرگترین بمباران غزه از زمان نبرد سیف القدس در سال ۲۰۲۱ است.

ارتش صهیونیستی اعلام کرد که پس از برآورد اوضاع امنیتی لبنان و غزه به حملات علیه اهداف حماس ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت اعلام کرد: ارتش اسرائیل شروع به تقویت نیروهای زمینی در منطقه غزه و مرزهای شمالی کرده است.

خبر دیگر اینکه مقامات فرودگاهی رژیم صهیویستی از تغییر پروازهای فرودگاه بن گورین به مسیرهای دیگر خبر دادند.

سخنگوی نظامی گردانهای قدس اعلام کرد: مقاومت امروز عهد خود را با بیت المقدس تجدید می‌کند و به پاسخ خود به تجاوزات ادامه می‌دهد.

شمشیر بیت المقدس در همه عرصه‌ها باز خواهد ماند و جهاد بدون عقب نشینی ادامه دارد.

مسجد الاقصی خط قرمز است.

ارتش رژیم صهیونیستی مناطق مختلف نوار غزه را طی شب گذشته و امروز جمعه هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای خود قرار داد و در مقابل، نیروهای مقاومت فلسطین نیز شهرک های صهیونیست نشین را موشک باران کردند.

همزمان واحد پدافندی نیروهای مقاومت فلسطین با موشک های زمین به هوای دوش پرتاب با جنگنده های رژیم صهیونیستی بر فراز غزه مقابله کردند.

درپی پاسخ موشکی از جنوب لبنان به تجاوزگری صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی، ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مناطقی در جنوب لبنان را هدف حملات موشکی خود قرار داد.

حدود ۳۰ فروند موشک کاتیوشا عصر روز پنجشنبه از جنوب لبنان به شهرک های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی شلیک شد. این موشک ها واکنشی به جنایات و تجاوزگری روزهای اخیر صهیونیستها علیه نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی در قدس اشغالی بود.

گروهان های قدس در کرانه باختری حالت آماده باش اعلام کردند. گردان های قدس در کرانه باختری اشغالی بامداد روز جمعه از اعلام آماده باش عمومی در میان همه رزمندگان این گروه خبر داد.

ارتش رژیم اسرائیل از ساکنان مناطق اطراف غزه خواسته است تا اطلاع ثانوی و صدور دستورات جدید، همچنان در پناهگاه‌ها باقی بمانند.

خبرنگار المیادین در غزه گزارش داد که حملات شب گذشته صهیونیست‌ها به غزه تلفات جانی به دنبال نداشته است.

بر اساس این گزارش، با وجود پرواز هواپیماها و پهپادهای رژیم صهیونیستی بر فراز غزه، طی ساعت گذشته آرامش شکننده در این منطقه حاکم بوده است.

خبرنگار المیادین گزارش داد: خسارات زیادی به اراضی کشاورزی به منطقه «القلیله» در جنوب لبنان بر اثر حملات اسرائیل وارد شده است.