آیا سه فرد ثروتمند جهان در ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند؟

ارز دیجیتال
بهابین

شاخص بیلیونرهای بلومبرگ (The Bloomberg Billionaires Index) به صورت روزانه با اندازه‌گیری تغییرات در ثروت شخصی افراد بر اساس تغییرات قیمت‌های بازار، بروزرسانی می‌شود. در این گزارش به بررسی موضع ثروتمندترین افراد جهان در برابر ارز دیجیتال و دارایی‌های نظیر آن پرداخته خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس لیست بلومبرگ برنارد آرد، ایلان ماسک و جف بزوس به ترتیب ثروتمندترین افراد جهان هستند. در ادامه به بررسی موضع این میلیاردرها در برابر ارز دیجیتال پرداخته خواهد شد.

برنارد آردو، مدیر شرکت LVMH با ثروت تخمینی 186 میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد در جهان است. این بیزینس‌من فرانسوی، مالک هفتاد برند آرایشی، پوشاک و اکسسوری در جهان است. برناد آردو تاکنون نظر و یا توضیحی درباره سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال و یا تکنولوژی بلاکچین نداده است. با این وجود، بنظر می‌رسد که شرکت LVMH از سال گذشته، همکاری خود با مایکروسافت آژور (Microsoft Azure) و ConsenSys برای استفاده از پلتفرم بلاکچینی جهت ردیابی محصولات این شرکت را آغاز کرده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل خوردسازی تسلا و توییتر همواره به عنوان یکی از حامیان ارز دیجیتال در جهان شناخته می‌شود. چندین سال است که ذخایر دارایی‌های دیجیتال از جمله بیت‌کوین و دوج‌کوین در ترازنامه شرکت تسلا وجود دارد. با این وجود، ایلان ماسک در سال 2019 میلادی اعلام کرده بود که تنها 25 بیت‌کوین را یکی از دوستان وی برایش ارسال کرده است را در اختیار دارد و به صورت شخصی ارز دیجیتالی ندارد. او سپس در کنفرانس B-word در سال 2021 میلادی اعلام کرد که بیت‌کوین، اتر و دوج‌کوین را در پرتفوی سرمایه‌گذاری خود نگهداری می‌کند.

از ابتدای عرضه دوج‌کوین، ماسک همواره یکی از حامیان میم‌کوین دوج‌کوین بوده است و توییت‌های وی تاثیر زیادی بر قیمت این رمزارز داشته است. پس از اتخاذ توییتر توسط ماسک، پیش‌بینی می‌شد که دوج‌کوین وارد سیستم پرداخت‌های توییتر شود اما تاکنون ایلان ماسک در این‌باره توضیح شفافی نداده است.

بر اساس شاخص بیلیونرهای بلومبرگ، جف بزوس، موسس شرکت آمازون با ثروت 121 میلیارد دلار سومین شخص ثروتمند جهان است. بزوس تاکنون توضیحی درباره سرمایه‌گذاری خود در ارزهای دیجیتال نداده است، اما این شایعه وجود دارد که وی در بیت‌کوین و اتر سرمایه‌گذاری کرده است.

کزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز دیجیتال بخوانید.