پایان بورس امروز 16 فروردین 1402 / بازار سهام سبزپوش به تعطیلات رفت

بورس
بهابین

بورس تهران این هفته را هم با سبزپوشی به پایان رساند تا سهامداران نسبت به هفته آینده امیدوارتر باشند. در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم وبصادر، خساپا و خودرو بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، وبصادر و دی بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل در راستای روند روز گذشته خود گام برداشت؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش 18 هزار و 362 واحدی که معادل 0.87 درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد و در ارتفاع دو میلیون و 137 هزار واحدی به کار خود خاتمه داد.

امروز شاخص کل هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و با افزایش 2.09 درصدی به سطح 651 هزار و 078 واحدی رسید.

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 24 میلیارد و 200 میلیون نشان می‌دهد. همچنین ارزش معاملات خرد (سهام+صندوقهای سهامی) امروز بازار مبلغ 16 هزار و 165 میلیارد تومان بود.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از ورود سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از ورود 806 میلیارد تومانی پول به بورس می‌دهد.

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم وبصادر، خساپا و خودرو بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، وبصادر و دی بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

خپارس با افزایش 7.38 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، نماد غگلپا نیز با افت 6.08 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های وبصادر، فزر و همراه تعلق گرفت. همچنین سهم‌های کارا، وبصادر و اعتماد نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای سپیدما، فارس و آکورد خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های ولانا، قصهفا و خکاوه رقم خورد. همچنین وپاسار در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد سهگمت بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.