قیمت دلار صرافی ملی امروز 26 فروردین 1402

طلا و ارز
بهابین

امروز قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی بانک ملی ایران42 هزار و 520 (چهل و دو هزار و پانصد و بیست ) اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار و یورو امروز در صرافی بانک ملی ایران اعلام شد.

بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا 42 هزار و 94 (چهل و دو هزار و نود و چهار تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا 42 هزار و 520 (چهل و دو هزار و پانصد و بیست تومان ) اعلام شد. همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو 46 هزار و 304 تومان(چهل و شش هزارو سیصد و چهار هزار تومان) و قیمت فروش یورو 46 هزار و 772 تومان (چهل و یک هزار و دویست و هشتاد و سه تومان) است.

بیشتر درآمد ایران از فروش نفت حاصل می‌شود. این درآمد به شکل دلار در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد که به ریال تبدیل شود. هرگونه تغییر در ذخایر ارزی کشور، می‌تواند به سرعت بر روی سایر قیمت‌ها تأثیر بگذارد.

ایران می‌تواند این پول را به اقتصاد کشور تزریق کند، با آن کالای خارجی بخرد، آن را در اختیار واردکنندگان بگذارد یا به‌جای این کارها از درآمد خود برای سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌های کشور استفاده کند.

در حالت عادی باید دلار به شکل درآمد ارزی در اختیار صادرکنندگان و صاحبان صنایع کشور باشد؛ اما در ایران به‌خاطر عظمت غول‌آسای شرکت نفت، بیشترین حجم دلار به بانک مرکزی منتقل می‌شود و در اختیار دولت قرار می‌گیرند.

به همین دلیل بانک مرکزی به‌سادگی قادر است با تزریق ارز، قیمت دلار را کم کند یا با متوقف کردن عرضه آن باعث گران شدن ارز شود. برای همین در کوتاه‌مدت اثر بانک مرکزی بر نرخ ارز بیشتر از وزارت صمت است.