قیمت دلار امروز 26 فروردین 1402 / کف‌سازی اسکناس آمریکایی در کانال پنجم

طلا و ارز
بهابین

امروز قیمت دلار در مسیر نزولی قرار گرفت. هر چند این کاهش قیمت محدود است اما فعلا روند بازار ارز بر اساس پیش‌بینی کارشناسان در مسیر باثباتی قرار گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز مسیری کاهشی را پشت سر می‌گذارد. هر چند این کاهش قیمت محدود است اما توانسته بر اساس پیش‌بینی کارشناسان در هفته گذشته روند با ثبات خود را حفظ کند.

قیمت دلار، هفته گذشته در کف کانال پنجم و در پله اول و دوم نوسان داشت. در لحظه تنظیم این گزارش دلار تهران به کف کانال پنجم برگشته است و در این محدوده نوسان دارد.

کارشناسان با وجود اینکه معتقد هستند قیمت دلار تا یک ماه آینده در حدود فعلی نوسان خواهد داشت، اما روند این اسکناس آمریکایی را تا پایان سال افزایشی پیش‌بینی می‌کنند.

با این وجود تحلیلگران اقتصادی معتقدند تغییر کانال دلار در مسیر نزولی نیازمند اخباری با قدرت مذاکرات برجام است. هر چند در هفته‌های گذشته برخی رسانه‌ها توافقات سیاسی و اقتصادی با کشورهای همسایه را جایگزین تاثیر برجام بر بازارهای مالی عنوان کردند، اما به نظر می‌رسد اسکناس آمریکایی چشم ‌انتظار گسترش و بهبود روابط کشور با کشورهای اروپایی و آمریکایی است تا دست پایین را بگیرد.

قیمت دلار نقدی مرکز مبادله از صبح امروز در سایت بازار متشکل ارزی روی عدد ۴۱ هزار و ۷۲۴ تومان ثبت شده و روندی افزایشی داشته است. قیمت دلار حواله مرکز مبادله رقم ۳۷ هزار و ۹۳۱ تومان را نشان می‌دهد.

قیمت دلار نیمایی هم امروز مانند هفته‌های گذشته روی رقم 28 هزار و 500 تومان ثابت بوده است، اما صرافی ملی طبق روال هفته‌های اخیر تا لحظه تنظیم این گزارش قیمت جدیدی منتشر نکرده است.

امروز ۲۶ فروردین، دلار در بازارهای همسایه با تهران همسو شد و روندی کاهشی را تا این لحظه پیموده‌ است. اکنون دلار هرات با قیمت 50 هزار و ۷۳۰ تومان معامله می‌شود و دلار سلیمانیه نیز در کف کانال ۵۱ هزار تومانی نوسان دارد.

امروز قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله ارز و طلا نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته یک پله افزایش داشته است و با قیمت  ۴۵ هزار و ۸۰۶ تومان و یوروی حواله ۴۱ هزار و ۶۴۱ تومان اعلام شده است.  این در حالی استکه قیمت یورو در بازار آزاد به حدود 56 هزار و ۶۵۰ تومان رسیده است.

در لحظه تنظیم این گزارش قیمت درهم در بازار آزاد به حدود ۱۴ هزار ۱۰۰ تومان رسیده است و نسبت به روز پنجشنبه ۲۴ فروردین حدود ۱۰۰ تومان کاهش قیمت داشته است. قیمت حواله درهم در سایت بازار متشکل معاملات ارز  ۱۰ هزار و ۳۲۸ تومان درج شده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.