قیمت خودرو امروز 23 فروردین 1402/ فیدلیتی وارد کانال 2 میلیارد تومان شد

خودرو
بهابین

قیمت خودرو همچنان درحال صعود است. خودروهای داخلی تجت تاثیر افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای درحال افزایش هستند. اما در این میان خودروهای خارجی نیز با افزایش قیمت همراه شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو روز چهارشنبه، 23 فروردین 1402 با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو از ابتدای فروردین‌ با نوساناتی همراه شد. قیمت‌ها در نیمه نخست فروردین متاثر از نرخ ارز روند صعودی به خود گرفت. اما در نیمه دوم این ماه با توجه به افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای شوک جدیدی به بازار وارد شد و به نظر می‌رسد موج جدید گرانی در ادامه سال در انتظار بازار است.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

پراید 111 که هفته‌های گذشته قیمت آن ثابت مانده بود، امروز با شش میلیون تومان افزایش در نرخ 356 میلیون تومان عرضه شد.

قیمت پژو ۲۰۷i که روزهای گذشته وارد کانال ۷۰۰ میلیون تومانی شد، امروز ۱۴ میلیون تومان افزایش یافت و به 741 میلیون تومان رسید.

دنا پلاس هم در ۲۴ ساعت گذشته پنج میلیون تومان گران شد و اکنون آن را با نرخ پایین‌تر از 910 میلیون تومان در بازار نمی‌توان یافت.

پژو پارس سال، مدل ۱۴۰۰ که سال گذشته جهش قیمتی چشمگیری را تجربه کرد، امروز هم به روند صعودی خود ادامه داد و با ۱۱ میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، سقف 578 میلیون تومان را شکست.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، امروز ۱۱ میلیون تومان گران شد و نرخ 622 میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

لاماری که کمتر از یک سال است پا به بازار خودرو گذاشته است، ۴۵ میلیون تومان نسبت به روز گذشته افزایش قیمت را تجربه کرد و با نرخ دو میلیارد و 390 میلیون تومان عرضه شد. این درحالی است که این خودرو در ابتدای ورود به بازار تنها 890 میلیون تومان قیمت داشت.

دیگنیتی نیز امروز 30 میلیون تومان گران شد وارد کانال دو میلیارد و 340 میلیون تومان شد. فیدلیتی پرایم پنج نفره نیز امروز وارد کانال جدیدی شد و به دو ملیارد و سه میلیون تومان رسید.

کیا اپتیما هیبریدی مدل ۱۳۹۷ هم به پنج میلیارد و 600 میلیون تومان رسید.

ام وی ام X22 pro نیز امروز، چهارشنبه، با قیمت یک میلیارد و 195 میلیون تومان عرضه شد.

محمدرضا حامدی، فعال و کارشناس حوزه خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز روند بازار را تشریح کرد. او گفت: این روزها تعداد معاملات دو برابر شده است. همچنین قیمت خودرو نیز طی یک هفته اخیر رشد 20 الی 30 درصدی را تجربه کرد. اما امروز رشد قیمت‌ها متوقف شده و تغییر چندانی در نرخ‌های دیروز ایجاد نشده است.

او افزود: شوک جدید افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای به صورت یک‌جا در بازار  تخلیه می‌شود و این‌گونه نیست که خودروها در طی زمان روند افزایش قیمت را طی کنند. اگر قیمت دلار در بازه‌های کنونی ثابت بماند به نظر می‌رسد بازار  به همین روند خود ادامه دهد.

این کارشناس ادامه داد: در این میان باید به این نکته اشاره کرد که گرچه افزایش قیمت در تمامی خودروها به یک میزان صورت گرفته است، اما تعداد معاملات در محصولات ایران خودرو بیشتر است.

برای مطالعه بیشتر، خبر بررسی تاثیر افزایش قیمت کارخانه‌ای بر بازار خودروهای دست‌دوم + جدول را در تجارت‌نیوز بخوانید.