افزایش قیمت مجموعه NFT ترامپ پس از صدور کیفرخواست

ارز دیجیتال
بهابین

مجموعه nft چهل و پنجمین رییس جمهور ایالات متحده پس از رای هیات منصفه مبنی بر کیفرخواست وی دچار افزایش قیمت شده است. دلیل این امر چیست؟

به گزارش تجارت نیوز، چندی پیش عرضه کلکسیون ان‌ اف‌ تی دونالد ترامپ علی رغم موضع گیری‌های گذشته وی علیه رمزارزها حسابی سروصدا به پا کرد. حال با گذشت بیش از دو ماه از انتشار این مجموعه و همزمان با صدور رای کیفرخواست علیه ترامپ در دادگاه منهتن، قیمت این مجموعه دچار افزایش شد. اما چه عاملی موجب این افزایش قیمت شده است؟

این مجموعه شامل کارت‌های دیجیتالی همراه عکس‌هایی از ترامپ با موقعیت‌ها و ژست‌های متفاوت است. کارت‌های مذکور شامل ترامپ به عنوان قهرمان کشتی، ترامپ به عنوان بازیکن بسکتبال و حتی ترامپ در فضا هستند.

به گفته دونالد ترامپ این کارت‌ها با قیمت عرضه 99 دلار، یک هدیه کریسمس عالی محسوب می‌شوند. مجموعاً 45000 عدد ان اف تی بر پایه پالی‌گان در این مجموعه وجود دارد.

به نقل از بانک اطلاعاتی ان اف تی (NFTPriceFloor) کف قیمت مجموعه nft ترامپ در حال حاضر 0.499 اتریوم معادل بیش از 900 دلار آمریکاست. این در حالی است که قیمت کارت‌ها در ابتدا 99 دلار بود و اواخر دسامبر به 35 دلار هم کاهش یافت. حجم معاملات این مجموعه نیز پس از متهم شدن ترامپ رشد با تجربه رشد بیش از 100 درصد از 34 اتریوم به 87 اتریوم رسید.

در 30 مارس ترامپ به عنوان اولین رییس جمهور ایالات متحده توسط هیئت منصفه نیویورک متهم شد. ماهیت دقیق اتهامات به دلیل مهر و موم بودن کیفرخواست همچنان واضح نیست. اما علت اصلی آن‌ها پرداخت حق‌السکوت برای خاموش کردن ادعای روابط خارج از ازدواج به شمار می‌رود.

علاوه بر این بیش از 30 فقره اتهام مربوط به کلاهبرداری تجاری در کیفرخواست مطرح شدند. انتظار می‌رود ترامپ روز سه‌شنبه به دلیل اتهامات وارده محاکمه شود. لذا باید منتظر حکم دادگاه و تاثیر این تصمیم بر مجموعه nft وی بود.

البته به نظر می‌رسد دونالد ترامپ از اتفاقات آینده نگرانی خاصی ندارد. وی روز پنجشنبه در بیانیه‌ای مدعی شد محکوم کردن او برای جو بایدن نتیجه معکوس خواهد داشت.

آخرین اخبار حوزه رمزارز را در بخش ارز دیجیتال دنبال کنید.