پایان بورس امروز 19 فروردین 1402 / حقیقی‌ها دست پر به بازار بازگشتند

بورس
بهابین

بررسی معاملات امروز نوزدهم فروردین‌ماه سال 1402 نشان می‌دهد، حرکت شاخص کل روی مدار صعودی نتیجه داده و بار دیگر اعتماد سهامداران به تالار شیشه‌ای جذب شده است. چرا که بررسی‌ها نشان می‌دهد، در روز جاری بیشتر از هزار و 200 میلیارد تومان پول حقیقی وارد بورس شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود گام برداشت؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش 64 هزار و 922 واحدی که معادل سه درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 202 هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و با رشد 3.9 درصدی به سطح 676 هزار و 547 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 27 میلیارد و 760 میلیون و ارزش معاملات را 15 هزار و 706 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از ورود سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از ورود هزار و 251 میلیارد تومانی پول به بورس می‌دهد.

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم خساپا، خودرو و شستا بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، خساپا و خودرو به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

گفتنی است سمگا با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، سصفها نیز با افت 4.76 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های ومعادن، اخابر و وبصادر تعلق گرفت. همچنین سهم‌های سپیدما، سمگا و رمپنا نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای فارس، ثبات و لبخند خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های تاتمس، وامیر و کفرآور رقم خورد. همچنین لابسا در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد فروسیل بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.