وضعیت قرمز بارندگی در جنوب پلدختر / تخلیه چند شهر و روستا در لرستان

بورس
بهابین

فرماندار پلدختر از تخلیه روستای چم‌گز به‌دنبال فعالیت سامانه بارشی جدید در این شهرستان خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، حمید خادم در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در پلدختر اظهار داشت: طبق پیش‌بینی هواشناسی، پلدختر در وضعیت قرمز قرار ندارد و نیاز به تخلیه منازل مسکونی در این شهر نیست.

وی افزود: جنوب شهرستان پلدختر، مناطق چم‌گز، پاعلم و چن گرداب طبق اعلام هواشناسی در وضعیت قرمز قرار دارد که اطلاع‌رسانی لازم به مردم این مناطق انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان از مسدود شدن محور اصلی خرم‌آباد به پلدختر و همچنین انسداد چند محور فرعی در استان به دلیل پیش بینی وقوع خطرات احتمالی در بارش‌های اخیر خبر داد.

مرتضی شیروانی بیست و سوم فروردین ماه اظهار کرد: با توجه به شدت بارش‌ها و جلوگیری از وقوع خطرات احتمالی با تصمیم ستاد مدیریت بحران استان محور اصلی خرم‌آباد به پلدختر مسدود و جایگزین آن محور خرم‌آباد- پل زال- محورهای فرعی چولهول-دهلیج به پلدختر تعیین شد.

وی به محورهای فرعی مسدود شده در استان اشاره کرد و افزود: در شهرستان کوهدشت محور پای آستانه به گراب مسدود و محور جایگزین محور کوهنانی، در شهرستان خرم آباد محور خرم‌آباد_بلیلوند_جاده گردشگری آبشار نوژیان و محور گردشگری بیشه و در شهرستان دورود محور گردشگری دورود به عمارت مسدود هستند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای لرستان تصریح کرد: تردد در دیگر محورهای استان برقرار است و ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان و بخش خصوصی بهمراه ۴۰۰ نفر نیروی راهدار در قالب ۵۰ اکیپ در تمام محورها و گردنه‌های استان مستقر شدند.

شیروانی اضافه کرد: هموطنان از سفرهای غیر ضرور پرهیز کرده و درصورت سفر حتماً در تماس با ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها مطلع شوند و با رعایت نکات ایمنی و سرعت مطمئنه حرکت کنند.

فرماندار پلدختر با اشاره به تخلیه روستای چم‌گز عنوان کرد: مردم نگران وقوع سیل در شهر پلدختر نباشند، اما آمادگی لازم را برای خطرات احتمالی داشته باشند.

وی از حضور میدانی خود در منطقه سازمانی‌های پلدختر به‌دلیل نگرانی مردم در این منطقه خبر داد.

فعالیت سامانه بارشی جدید از بامداد امروز در لرستان آغاز شده است و اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد رواناب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی‌شدن مسیل‌ها از مخاطرات این سامانه بارشی است.

منبع: تسنیم