ورود دوباره پژو به ایران/ چانگان هانتر محصول مشترک چانگان و پژو سیتروئن

خودرو
بهابین

چانگان هانتر که با نام‌های پژو لندترک، چانگان F70 و Kaicene F70 نیز در بازار کشورهای مختلف شناخته می‌شود، خودرویی است که با همکاری چانگان و پژو سیتروئن به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، چانگان هانتر برای اولین‌بار در سال 2019 در بازار چین رونمایی شد. ظاهرا این پیکاپ چینی- فرانسوی در خیابان‌های تهران و با پلاک گذرموقت دیده شده و خبرها حاکی از آن است که مونتاژ چانگان هانتر قرار است به‌زودی در یکی از خودروسازهای بخش خصوصی آغاز شود.

چانگان هانتر با پیشرانه‌های متفاوتی در بازار جهانی عرضه شده است اما به احتمال زیاد پیشرانه‌ای که برای بازار ایران در نظر گرفته شود، پیشرانه  4K22 میتسوبیشی با حجم 2.4 لیتر و تنفس طبیعی است که توانایی تولید حداکثر 215 اسب‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور را داراست.

البته درنظر داشته باشید که احتمال دارد شرکت مونتاژ کننده در زمان نهایی کردن تولید این خودرو، تصمیم به استفاده از پیشرانه دیگری بگیرد.

این پیکاپ در نسخه جهانی دو دیفرانسیل با قابلیت تنظیم الکتریکی بوده و حالت‌های سبک و سنگین رانندگی(4L و 4H)را داراست.

به دلیل اینکه خودروی تویوتا هایلوکس به نوعی سردم‌دار پیکاپ‌ها است، طراحی اکثر این نوع خودروها شباهت زیادی به هایلوکس دارند. چانگان هانتر نیز از این قاعده مثتسنی نبوده و بخش جلو و جانبی آن شباهت عجیبی به هایلوکس‌های نسل جدید دارد.

در بخش جلویی این پیکاپ چینی- فرانسوی، جلوپنجره بسیار بزرگی که آرم چانگان در وسط آن قرار گرفته واقعا جلب توجه می‌کند. چراغ‌ها به نسبت جلوپنجره ابعاد کوچک‌تری دارند و مه‌شکن‌ها نیز داخل لنز دایره‌ای در پایین سپر دیده می‌شود.

بخش جانبی نیازی به توضیح اضافی ندارد و مانند بسیاری از رقبای بازار، از طرحی ساده بهره می‌برد. اما در بخش پشتی خودرو، چراغ‌هایی که به سمت نمای جانبی بدنه کشیده شده‌اند، طرح به‌روز و جالبی به خودرو می‌بخشد.

بخش داخل کابین از طرح واقعا زیبا و به‌روزی برخوردار است. یک نمایشگر نسبتا بزرگ مستطیلی که از وسط داشبورد بیرون آمده، به چشم می‌خورد.

خوش‌بختانه تنظیمات سیستم تهویه به صورت غیرلمسی بوده و از دکمه‌های فیزیکی استفاده می‌کند. اما پشت‌آمپر به‌صورت دیجیتالی کار شده است که لذت رانندگی را کاهش می‌دهد. غربیلک فرمان نیز به‌طرح دی‌کات بوده و دکمه‌های کنترلی روی آن به کار رفته است.

از مهم‌ترین آپشن‌های چانگان هانتر می‌توان به کروزکنترل، اتولایت، کنترل حرکت در سرازیری، کنترل حرکت در سربالایی، قفل دیفرانسیل اتوماتیک، اتوهلد، رادار نقطه خطی، اخطار برخورد از جلو، گرم‌کن صندلی‌های جلو، دوربین 360 درجه، کنترل پایداری و ورود و استارت بدون کلید اشاره کرد.

همان‌طور که در ابتدای گزارش اشاره شد، چانگان هانتر در بازارهای جهانی با پیشرانه‌های متفاوت و گیربکس‌های متنوعی عرضه شده است. درنتیجه انواع نسخه‌های این پیکاپ، قیمت‌های متفاوتی دارد.

نسخه پایه این خودرو در بازار چین به قیمت حدودی 15 هزار دلار و نسخه فول آن، به قیمت حدودی 30 هزار دلار به فروش می‌رسد.

حال باید دید که شرکت مونتاژ کننده تصمیم دارد با چه پیشرانه، گیربکس و آپشن‌هایی به بازار داخل کشور عرضه کند.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.