قیمت دلار امروز 21 فروردین 1402 / رفت و برگشت دلار به کانال 40 هزار تومانی

طلا و ارز
بهابین

قیمت دلار در معاملات غیر رسمی امروز روندی نوسانی را پشت سر می‌گذارد، در حالی که این ارز از صبح امروز روندی کاهشی را می‌پیمود و کانال عوض کرده بود، دقایقی پیش دوباره وارد کانال روز گذشته شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز هم در مسیری نوسانی قرار دارد و در حالی که در ساعات گذشته وارد کانال 49 هزار تومانی شده بود حالا مجددا به پله‌ اول کانال پنجم بازگشته است؛ پس از تعطیلات نوروز قیمت این ارز تنها بین کانال 50 و 51 هزار تومانی نوسان داشته است.

کارشناسان دلیل کاهش قیمت اخیر دلار را اخبار مثبت در جهت بهبود وضعیت بین‌المللی ایران می‌دانند، اخباری همانند مذاکرات ایران و عربستان و بهبود روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرده است: طی چند روز آینده شاهد عزیمت هیات ایرانی به عربستان برای زمینه سازی جهت بازگشایی سفارت ایران در ریاض و کنسولگری کشورمان در جده خواهیم بود.

همچنین تعدادی از خبرگزاری‌ها تیتری با عنوان آمادگی ایران برای بازگشت به توافق برجام منتشر کرده‌اند که می‌تواند سیگنالی مثبت برای ادامه روند کاهشی دلار باشد.

البته فعالان بازار ارز و همچنین کارشناسان معتقد هستند حتی در صورتی‌که این‌گونه مذاکرات نیز به نتیجه‌ای مثبت ختم شود با توجه به نرخ تورم و رشد نقدینگی در کشور تنها می‌توان شیب افزایش قیمت دلار را کاهش داد.

با وجود افزایش قیمت دلار در معاملات غیر رسمی، قیمت دلار نقدی مرکز مبادله که از چند روز گذشته روندی افزایشی را در پیش گرفته است و قیمت آن از صبح امروز در سایت بازار متشکل ارزی 41 هزار و 492 تومان ثبت شده است. قیمت دلار حواله مرکز مبادله هم از صبح امروز همچنان رقم 37 هزار و 720 تومان را نشان می‌دهد.

قیمت دلار نیمایی هم امروز مانند هفته‌های گذشته روی رقم 28 هزار و 500 تومان ثابت بوده است، اما صرافی ملی طبق روال هفته‌های اخیر تا لحظه تنظیم این گزارش قیمت جدیدی منتشر نکرده است.

قیمت دلار در بازارهای همسایه هرات و سلیمانیه امروز وارد کانال 49 هزار تومانی شده است. اکنون دلار هرات 49 هزار 770 تومان است و دلار سلیمانیه نیز بر روی همین قیمت قرار دارد.

امروز قیمت اسکناس یورو هم در مرکز مبادله ارز و طلا نسبت به روز گذشته کمی افزایش قیمت داشته و  45 هزار و 362 تومان و یوروی حواله 41 هزار و 238 تومان اعلام شده است. این در حالی است که قیمت یورو در بازار آزاد به حدود 54 هزار و 750 تومان قیمت دارد.

قیمت درهم نیز اکنون به حدود 13 هزار 650 تومان رسیده است و قیمت دلار درهم 50 هزار 95 تومان محاسبه می‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.