فوت ۳۶ فرد دیگر در اثر کرونا

بورس
بهابین

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۵۲۸ نفر رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت جدیدترین آمار کرونا در کشور را اعلام کرد.

تاکنون ۶۴ میلیون و ۴۷ هزار و ۳۵۵ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۷۲ نفر دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۴۷۰ هزار و ۴۶۰ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۷ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۸۸۷ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۲۸ هزار و ۶۴۷ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از دیروز تا امروز ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۱۸۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۶۸ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۹۹۲ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۵۲۸ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون ۹۰۹ هزار و ۹۶۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

یک هزار و ۵۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۹ میلیون و ۹۰۱ هزار و ۴۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۳۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۵۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۹۵ شهرستان در وضعیت زرد و ۵۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

بر اساس خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری مهر، روند واکسیناسیون علیه کرونا در کشور به کُندی پیش می‌رود و تا حدودی متوقف مانده است. این موضوع را می توان با مرور آمار وزارت بهداشت متوجه شد.

در حالیکه روند ابتلاء به سویه جدید اومیکرون در کشور سیر صعودی پیدا کرده و آمار روزانه وزارت بهداشت این موضوع را تأیید می‌کند؛ اما روند واکسیناسیون روند نزولی دارد.

بر اساس آمار وزارت بهداشت، تا روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵۵ میلیون و ۵۰۲ هزار و ۶۱۰ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

این در حالی است که تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲، مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۶۵۹ دوز رسیده بود.

با نگاهی به اعداد و ارقام تزریق واکسن کرونا در فاصله ۲۴ ساعت، متوجه می‌شویم که فقط ۱۹۵۱ دوز واکسن تزریق شده است که نشان می‌دهد روند استقبال از واکسیناسیون در کشور، تا حدود زیادی متوقف شده است.