هشدار وزارت بهداشت درباره سزارین‌های تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۰۲

بورس
بهابین

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، بیمارستان‌ها و معاونین درمان دانشگاههای علوم پزشکی ملزم به انجام اقدامات کنترلی درخصوص تولد نوزادان سزارینی در تاریخ 2 اردیبهشت 1402 هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاونت درمان وزارت بهداشت درخصوص سزارین‌های تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۰۲ هشدار داد. معاون درمان وزارت بهداشت خواستار اقدامات کنترلی به منظور عدم رشد آماری سزارین‌های تقویمی در تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۰۲ و اعمال مقررات در برخورد با تخلفات احتمالی شد.

بر اساس این گزارش با توجه به اینکه ادامه این موضوع می‌تواند در زمینه تامین زایمان ایمن و حفظ سلامت مادر و نوزاد آسیب های جدی ایجاد کند و اختلال در گردش کار عادی بیمارستانها و اتاق‌های عمل و اشغال غیر ضرور تخت های NICU و حتی تامین و توزیع خون و فرآورده‌های خونی(با استناد به اعلام سازمان انتقال خون) فراهم نماید، ضروری است از هم اکنون با توجه به دریافت شواهدی از تعیین نوبت توسط متخصصین زنان و زایمان در بیمارستانهای خصوصی و عمومی غیر دولتی برای تاریخ ۰۲/۰۲/۰۲، اقدامات پیشگیرانه لازم در راستای کنترل و نظارت بر افزایش نامتعارف سزارین‌های الکتیو غیر ضرور و فاقد اندیکاسیون از طریق ابلاغ این بخشنامه به تمامی بیمارستان‌های تحت پوشش انجام پذیرد.

منبع: شرق