قیمت دلار مبادله‌ای امروز 20 فروردین 1402

طلا و ارز
بهابین

امروز قیمت دلار مبادله ای در معاملات امروز رشد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار مبادله ای امروز نسبت به روز شنبه نوسان افزایشی را تجربه کرد.

قیمت دلار مبادله‌ای امروز با افزایش ۰.۸۷ درصدی، از ۴۰,۶۳۹ (چهل هزار و ششصد و سی و نه ) تومان به ۴۰,۹۹۸ (چهل هزار و نهصد و نود و هشت ) تومان رسید.

در اولین جلسه شورای فقهی بانک مرکزی در سال جدید محمدرضا فرزین نقش نهاد متبوعش را در کنترل تورم محوری عنوان کرد. رئیس‌ کل بانک مرکزی در سخنانش وعده افزایش مبادلات با استفاده از ارزهای محلی را داد و گفت:«درصدد گسترش پیمان‌های پولی با کشورهای منطقه هستیم و در این زمینه، اتحادیه پایاپای آسیا که در حال حاضر متشکل از ۹ عضو است تقویت خواهد شد.»

این در حالی است که در بیش از یک ماه گذشته خبر مذاکرات ایران، چین و عربستان جایگاه ویژه‌ای در کاهش قیمت ارز به ویژه دلار پیدا کرده است به گونه‌ای که برخی از رسانه‌‌ها این مذاکرات را جایگزین برجام برای بازار ارز می‌دانند.

با توجه به اظهارات رئیس کل بانک مرکزی و افزایش توافقات و مناسبات سیاسی ایران با کشورهای اطراف و هم‌پیمان، باید دید این اخبار قدرت شکست خط روند صعودی را به بازار ارز می‌دهد یا دلار بالای خط روند صعودی پایدار می‌ماند.

امروز قیمت دلار در بازار آزاد با افزایش محدود ۵۰۰ تومانی همچنان در کف کانال پنجم قرار داشت. بازارهای همسایه نیز روند مشابهی با قیمت دلار در تهران داشتند. دلار سلیمانیه که در آخرین روز هفته گذشته به کانال چهارم برگشته بود، افزایش داشت و با قیمت ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد. دلار هرات ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد و درهم امارات با افزایش ۱۰۰ تومانی به قیمت ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

در روزهای گذشته فعالان بازار مرز ۵۰ هزار تومانی را حساس می‌دانستند. آنها معتقد بودند در صورت ماندن قیمت دلار در کف این کانال انتظارات افزایشی در بازار ارز تضعیف خواهد شد و فروش‌های ارزی افزایش خواهد یافت.