بورس اوراق بهادار و بورس انرژی تک نماد شدند

بورس
بهابین

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس از تک نمادی شدن بورس اوراق بهادار و بورس انرژی ایران از امروز 14 فروردین 1402 خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس اعلام سازمان بورس، «بورس اوراق بهادار تهران» و «بورس انرژی ایران» تک نماد شدند. مدیر نظارت بر بورس­‌های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با هدف روان‌سازی، افزایش نقدشوندگی و کشف قیمت عادلانه برای تمامی سهامداران اعم از حقیقی و حقوقی و در اجرای مصوبه شورای عالی بورس و در پاسخ به مطالبات و پیگیری‌های سهامداران و ذینفعان مربوطه شرکت­‌های بورس اوراق بهادار تهران و بورس انرژی ایران تک نماد شدند.

امیر مهدی صبائی اعلام کرد: ۱۰۰ درصد دارایی سهامداران شرکت‌های بورس اوراق بهادار تهران و بورس انرژی ایران به نمادهای “بورس” و “انرژی۳” انتقال یافت و در حال حاضر هیچ دارایی در سایر نمادهای مربوطه وجود ندارد. نمادهای “کبورس و نبورس” در خصوص شرکت بورس اوراق بهادار تهران و نمادهای “انرژی۱ و انرژی۲” در خصوص شرکت بورس انرژی ایران، حذف و صرفاً معاملات سهام دو شرکت مزبور به صورت تک نماد به ترتیب در نماد “بورس” و “انرژی۳” صورت می‌پذیرد.

طبق اعلام سازمان بورس، صبائی در مورد سهام شرکت بورس کالای ایران خاطر نشان کرد: تاکنون حدود ۸۷ درصد از کل سهام منتشره به نماد اصلی “کالا” منتقل شده و سهام باقیمانده در سایر نمادهای آن شرکت به شرح ذیل است:

اکالا ۲ درصد

تکالا ۴ درصد

نکالا ۷ درصد

این مقام مسئول در سازمان بورس در ادامه بیان کرد: انتقال کامل دارایی از سایر نمادها به نماد اصلی “کالا” بلافاصله پس از طی تشریفات اصلاح اساسنامه از جمله برگزاری مجمع فوق العاده صاحبان سهام همانند دو بورس دیگر (بورس اوراق بهادار تهران و بورس انرژی ایران) صورت خواهد پذیرفت و این بورس نیز به صورت تک نماد خواهد شد.

صبائی در پایان گفت: لازم به ذکر است با عنایت به آنکه معاملات نماد شرکت فرابورس ایران از زمان درج، به صورت تک نماد انجام می‌شود، با انجام اقدامات مزبور سه نماد از چهار نماد فراکاب در حال حاضر تک نماد هستند و طبق توضیحات ارائه شده و با برنامه‌ریزی صورت پذیرفته، بورس کالا نیز به زودی تک نماد می‌شود.

منبع: ایسنا