قیمت طلا و سکه امروز 21 فروردین 1402 / سکه امامی یک پله عقب نشست

طلا و ارز
بهابین

قیمت طلا و سکه امروز همسو با کاهش قیمت دلار و ورود دوباره آن به کانال 49 هزار تومانی، روندی کاهشی را پشت سر می‌گذارد. قیمت سکه نیز اکنون در کانال 30 میلیون تومانی قرار گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، همراه با کاهش قیمت دلار، امروز طلا و سکه نیز در مسیری کاهشی قرار دارند؛ قیمت طلا (18 عیار) در لحظه تنطیم این گزارش دو میلیون و 460 تومان در هر گرم اعلام شده است. این در حالی است که نرخ بازگشایی طلا دو میلیون و 487 هزار 400 تومان بوده است. هر گرم طلای دست دوم نیز اکنون حدود دو میلیون و 453 هزار و 700 تومان قیمت دارد.

در چند روز اخیر خوش‌بینی نسبت به مسائل سیاسی بین‌المللی و خبرهایی که از مذاکرات بین ایران و عربستان و همچنین دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس به گوش می‌رسد باعث شده است قیمت‌ها در بازار دلار و به تبع آن، طلا و سکه روندی نزولی داشته باشد.

با ین حال باید توجه داشت که بازار نیازمند تحولی عینی و عملی در زمینه بهبود گشایش‌های ارزی است تا بتواند میزان شیب خود را تا پایان سال تعیین کند؛ به نحوی که این‌گونه واکنش‌ها در صورتی که تحولی عملی دیده نشود مدت زیادی دوام نخواهد آورد.

در حالی که قیمت طلا و سکه امروز در فاز نزولی قرار دارد، اما حباب انواع سکه امروز با افزایش روبه‌رو بوده است. حباب سکه امامی در لحظه تنظیم این گزارش به هفت میلیون و 545 هزار تومان رسیده، این در حالی است در زمان بازگشایی امروز بازار حباب این نوع سکه هفت میلیون و 371 هزار تومان ثبت شده است.

حباب سکه بهار آزادی نیز حالا چهار میلیون و 907 هزار تومان قیمت دارد و حباب نیم‌سکه نیز به هفت میلیون و 97 هزار تومان رسیده است.

حباب ربع سکه نیز همسو با دیگر انواع سکه امروز رو به بالا داشته است و حباب آن در این لحظه پنج میلیون و 643 هزار تومان ثبت شده است، سکه گرمی در جایگاه کم‌نوسان‌ترین نوع سکه اکنون سه میلیون و 818 هزار تومان حباب دارد.

قیمت سکه امامی در روندی کاهشی امروز دوباره وارد کانال 30 میلیون تومانی شد و اکنون  30 میلیون و 951 هزار تومان قیمت دارد؛ آخرین نرخ این سکه در روز گذشته 31 میلیون و 46 هزار تومان ثبت شده است. قیمت سکه بهار آزادی نیز 28 میلیون و 291 هزار تومان اعلام شده، در حالی که قیمت آن در انتهای معملات روز گذشته 28 میلیون و 301 هزار تومان بوده است.

از سوی دیگر قیمت نیم سکه  امروز 18میلیون و 800 هزار تومان اعلام شده، قیمت ربع سکه به 11 میلیون و 500 هزار تومان رسیده و همچنین قیمت سکه گرمی 6 میلیون و 700 هزار تومان ثبت شده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.