روند بیت کوین پس از انتشار ارقام دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده

ارز دیجیتال
بهابین

بیت کوین (BTC)، بزرگترین ارز دیجیتال جهان نتوانست روند صعودی خود را ادامه دهد و در روز جمعه به زیر سطح 28 هزار دلار سقوط کرد. اگرچه اکنون بیت کوین به بالای این سطح بازگشته اما همچنان احساسات نزولی در بازار وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بیت کوین همچنان به تلاش برای عبور از سطح مقاومت 28 هزار و 250 دلاری ادامه می‌دهد، در حالی که اتریوم نشانه‌هایی از تثبیت قیمت را نشان می‌دهد.

گفتنی است، دلیل نزول بیت کوین را می‌توان به صعود دلار آمریکا نسبت داد که اخیراً پس از انتشار داده‌های قوی رشد مشاغل در ایالات متحده اتفاق افتاد و احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه می را نیز افزایش داد.

علاوه بر این، اگر افزایش نرخ بهره رخ دهد، ممکن است منجر به افزایش هزینه‌های استقراض و کاهش رشد اقتصادی کشور آمریکا شود و همزمان بر ارزش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد.

اقتصاد ایالات متحده با نرخ پایین بیکاری و افزایش دستمزدها عملکرد خوبی را تا به اینجا نشان داده است. در نتیجه، فدرال رزرو احتمالاً در ماه آینده نرخ بهره را افزایش دهد که در ادامه بر قیمت بیت کوین تأثیر منفی می‌گذارد.

نرخ‌های بهره بالاتر می‌تواند، فرآیند اخذ وام را برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین دشوارتر و گران‌تر کند و منجر به کاهش تقاضا برای این ارز دیجیتال و کاهش بالقوه قیمت آن شود.

با این حال، آخرین گزارش وضعیت شغلی ایالات متحده، نرخ بیکاری پایین، افزایش دستمزدها و رشد مداوم شغل را نشان می‌دهد. در ماه مارس، اقتصاد ایالات متحده 236 هزار شغل ایجاد کرده است. این رقم به طور قابل توجهی بالاتر از هدف بانک مرکزی برای حفظ تورم دو درصدی است.

نرخ بیکاری از 3.6 درصد در بهمن ماه به 3.5 درصد در ماه مارس کاهش یافته که با افزایش جزئی نیروی کار حدود نیم میلیون نفر و افزایش نرخ مشارکت مواجه شده است. علاوه بر این، متوسط دستمزد ساعتی در ماه مارس 0.3 درصد افزایش یافت که کمی بیشتر از ماه قبل است.

این آمار حاکی از آن است که بازار کار ایالات متحده برخلاف رکود اقتصادی اخیر نسبتاً قوی مانده است. این ارقام بسیار مهم هستند زیرا به فدرال رزرو ایده‌ای از وضعیت اقتصادی فعلی می‌دهند که ممکن است بر تصمیمات آن بر نرخ بهره و سایر سیاست‌های پولی تأثیر بگذارد.

بازار کریپتوکارنسی در ماه گذشته در وضعیت صعودی بود و بسیاری را به این باور رساند که بازار نزولی به دلیل سیر صعودی بیت کوین به پایان رسیده است. با این حال، نگرانی‌هایی وجود دارد که مقررات ایالات متحده ممکن است استفاده از ارزهای دیجیتال را چالش برانگیزتر کنند.

تاثیر این نگرانی‌های نظارتی و ریسک رکود تورمی اقتصاد در کاهش سرمایه‌گذاری در صنعت کریپتو در ماه مارس منعکس می‌شود. این بدان معناست که معاملات و پول کمتری در دسترس بوده است، که خبر خوبی برای سرمایه‌گذارانی نیست.

ارزش فعلی بیت کوین در حدود 28 هزار دلار است و حجم معاملات 24 ساعته آن 10.8 میلیارد دلار است. بیت کوین طی 24 ساعت گذشته کاهش 0.74 درصدی را تجربه کرده است. بیت کوین با ارزش بازار زنده 539 میلیارد دلاری در حال حاضر در بازار پیشتاز است.

در صورتی که بیت کوین بتواند از سطح مقاومت 28250 دلاری عبور کند، این احتمال وجود دارد که ارزش آن به سطوح 28 هزار و 900 دلار و سپس 29 هزار و 250 دلار افزایش یابد.

از سوی دیگر، در صورت بروز یک روند نزولی شدید، انتظار می‌رود حمایت قابل توجهی از سوی خریداران در سطوح محدوده 26 هزار و 500 و 25 هزار و 500 دلار وجود داشته باشد.