تفاهمنامه ایران و روسیه برای تامین قطعه هواپیما امضا شد

بورس
بهابین

رئیس سازمان هواپیمایی از امضای تقاهمنامه ایران و روسیه در حوزه هوانوردی برای همکاری در بخش‌های تعمیر و نگهداری و تأمین قطعات هواپیما خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد محمدی‌بخش با اشاره به دیدار با معاون وزیر حمل و نقل روسیه گفت: مهم‌ترین موضوع بحث افزایش پروازهای طرفین و توسعه همکاری‌های حوزه هوایی و هوانوردی، هماهنگی در حوزه بررسی سوانح و مشارکت طرفین بود.

وی ادامه داد: ضمن این که استفاده از زیرساخت‌های آموزشی، مراکز تعمیر و نگهداری که به لطف خداوند در قالب تفاهم‌نامه ها و قراردادهای دوجانبه بین ایران و روسیه در عالی‌ترین سطح امضا شد.

وی تاکید کرد:‌ امروز تمام تأییدیه های ایران در حوزه های هوایی از جمله استاندارد، بخش‌های تعمیر و نگهداری، آموزش، دفاتر طراحی و ساخت و تولید محصولات، مورد تأیید سازمان هواپیمایی کشوری روسیه قرار گرفت، به این نحو که می‌توانیم همه محصولاتمان را در حوزه تعمیر و نگه‌داری و تعمیر قطعات و تأمین قطعات به صورت مشترک استفاده کنیم و این می‌تواند آورده خوبی برای دو کشور ایران و روسیه در شرایط تحریم داشته باشد.

همچنین در جلسه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با مدیر کمیته بررسی هوایی(MAK) کشورهای مشترک المنافع منطقه (CIS) مقرر شد زمینه همکاری‌های فنی خصوصاً بررسی سوانح هوایی و استفاده از زیرساخت‌ها و تجارب کمیته بررسی سوانح هوایی (MAK) برای استقرار و بهره برداری کارگاه های پیشرفته بررسی سوانح فراهم شود.

منبع: تسنیم