اجرای چارچوب قانونی رمز ارز توسط کشورهای گروه 20 تا سال 2027

ارز دیجیتال
بهابین

کشورهای گروه 20 در همایش دو روزه خود اعلام کرده‌‎اند که فرآیند تدوین و تصویب چارچوب قانونی رمز ارز توسط این گروه تسریع خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، رهبران 20 اقتصاد برتر جهان که با نام گروه G20 شناخته می‌شوند، قصد تسریع فرآیند تصویب و اجرای چارچوب قانونی و بین‌المللی رمز ارز را دارند. بر اساس گزارش منابع محلی دهلی نو- مکانی که نمایندگان این بیست کشور در همایشی دو روزه در آن حضور داشتند- این چارچوب قانونی از ابتدای سال 2027 اجرایی خواهد شد.

کشور هند در سال جاری، ریاست کشورهای گروه 20 را بر عهده دارد. کشورهای گروه بیست از سال گذشته، برنامه خود برای تدوین و تصویب چارچوب جامع قانونی درباره فعالیت رمزارزی در این کشورها را اعلام کرده‌اند. دو نهاد مالی بین‌المللی نیز به این گروه، پیشنهادات خود برای تدوین چارچوبی جهت قانون‌گذاری رمز ارزها و محافظت از کاربران در مقابل ریسک این دارایی‌های دیجیتال را اعلام کرده‌اند.

اجرای چارچوب مذکور، تاثیر بسزایی در معاملات رمز ارزی کاربران این کشورها و دیگر کشورها خواهد گذاشت، چرا که 2/3 از جمعیت جهان در این کشورها زندگی می‌کنند. بر اساس این چارچوب در حال تدوین، کشورها می‌بایست اطلاعات مورد نیاز نهادهای قضایی از جمله اطلاعات و داده‌های رمز ارزی را در صورت نیاز، با یکدیگر به‌اشتراک بگذارند. در کنار این موضوع، ریسک‌های ناشی از دارایی‌های رمز ارزی و تاثیر این صنعت بر محیط زیست در این چارچوب مورد بررسی قرار گرفته است.

صندوق بین‌المللی پول و هیئت ثبات مالی دو نهاد بین‌المللی هستند که پیشنهادات خود برای تدوین این چارچوب را به گروه 20 ارائه کرده‌اند. برخی از مهم‌ترین توصیه‌های این دو نهاد که در توصیه‌نامه 37 صفحه‌ای کشورهای گروه 20 ذکر شده است، عبارتند از: