قیمت خودرو امروز 22 فروردین 1402/ ورود دنا پلاس به کانال ۹۰۰ میلیون تومانی

خودرو
بهابین

روند صعود قیمت خودرو در بازار همچنان ادامه‌دار است. با توجه به افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای به نظر می‌رسد موج جدید گرانی در انتظار بازار خودروست.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو روز سه‌شنبه، ۲۲ فروردین 1402 با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو از ابتدای فروردین‌ با نوساناتی همراه شد. قیمت‌ها در نیمه نخست فروردین متاثر از نرخ ارز روند صعودی به خود گرفت. اما در نیمه دوم این ماه با توجه به افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای شوک جدیدی به بازار وارد شد و به نظر می‌رسد موج جدید گرانی در ادامه سال در انتظار بازار است.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

پراید 111 که سال گذشته نوسان قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز با نرخ ثابت 350 میلیون تومان عرضه شد.

قیمت پژو ۲۰۷i که دیروز وارد کانال ۷۰۰ میلیون تومانی شد، امروز ۱۴ میلیون تومان افزایش یافت و به ۷۲۷ میلیون تومان رسید.

دنا پلاس هم در ۲۴ ساعت گذشته هشت میلیون تومان گران شد و اکنون آن را با نرخ پایین‌تر از ۹۰۵ میلیون تومان در بازار نمی‌توان یافت.

پژو پارس سال، مدل ۱۴۰۰ که سال گذشته جهش قیمتی چشمگیری را تجربه کرد، امروز هم به روند صعودی خود ادامه داد و با ۱۱ میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، سقف ۵۶۷ میلیون تومان را شکست.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، امروز ۱۱ میلیون تومان گران شد و نرخ ۶۱۰ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

لاماری که کمتر از یک سال است پا به بازار خودرو گذاشته است، ۴۵ میلیون تومان نسبت به روز گذشته افزایش قیمت را تجربه کرد و با نرخ دو میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان عرضه شد. این درحالی است که این خودرو در ابتدای ورود به بازار تنها 890 میلیون تومان قیمت داشت.

دیگنیتی نیز امروز ۴۰ میلیون تومان گران شد وارد کانال دو میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان شد.

کیا اپتیما هیبریدی مدل ۱۳۹۷ هم به پنج میلیارد و 500 میلیون تومان رسید.

ام وی ام X22 pro نیز امروز، سه‌شنبه، با قیمت یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان عرضه شد.

فعالان و کارشناسان حوزه صنعت خودرو معتقدند که این افزایش تاثیر مستقیم بر روند بازار خودرو دارد.

در این میان باید به این نکته اشاره کرد که حتی تاخیر شورای رقابت و وزارت صمت در اعلام قیمت‌ها بر بازار تاثیر گذاشت و خودرو را طی ۱۰ روز حدود پنج درصد گران کرد.

کارشناسان معتقدند با افزایش قیمت خودرو در درب کارخانه، نرخ خودروها در بازار آزاد نیز شیب صعودی را تا پایان سال طی می‌کنند.

برای مطالعه بیشتر، خبر  اعلام قیمت جدید خودرو در درب کارخانه را در تجارت‌نیوز بخوانید.