ملاقات رئیس هیأت اعزامی ایران با معاون وزیر خارجه عربستان برای بازگشایی سفارت

بورس
بهابین

رئیس هیأت اعزامی جمهوری اسلامی ایران با معاون وزیر خارجه عربستان برای بازگشایی سفارت تهران در ریاض دیدار کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، آخرین اخبار از روابط ایران و عربستان را در ادامه بخوانید.

حسن زرنگار ابرقوئی؛ رئیس هیأت اعزامی جمهوری اسلامی ایران برای بازگشایی نمایندگی های سیاسی ایران در عربستان روز چهارشنبه 23 فروردین 1402 با ورود به ریاض، با عبدالمجید بن راشد السماری معاون وزیر خارجه در امور تشریفات، ملاقات کرد و راهکارهای تسهیل بازگشایی دفاتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران را مورد گفتگو قرار داد.

در این ملاقات، معاون وزیر خارجه عربستان با استقبال از حضور هیات ایرانی در ریاض و جده، آمادگی کامل وزارت امور خارجه را جهت مساعدت و ارائه کمک‌های لازم اعلام کرد.

وی در این ملاقات از تسهیل و تسریع انجام امور و استقبال گرم ایران از هیات اعزامی عربستان سعودی تشکر و قدردانی کرد. هیات بازگشایی عربستان سعودی از شنبه هفته جاری در تهران بسر می‌برد و فردا عازم مشهد خواهد شد.

ایران و عربستان سعودی اسفند ماه گذشته بعد از سلسله مذاکراتی در عراق و عمان، در شهر پکن پایتخت چین رسما اعلام کردند که برای احیای روابط و بازگشایی سفارت‌خانه‌ها تا دو ماه دیگر به توافق رسیدند. طی این مدت، تیم‌هایی فنی دو طرف به منظور ارزیابی ساختمان‌های سفارت خانه ها به تهران و ریاض سفر کرده تا مقدمات بازگشایی سفارت خانه ها را فراهم کنند.

منبع: تسنیم