افزایش قیمت بلیت هواپیما مشروط شد

بورس
بهابین

رئیس سازمان هواپیمایی اعلام کرد که افزایش قیمت بلیت هواپیما مشروط به نظر ستاد تنظیم بازار است و تمام کارهای کارشناسی در این زمینه از سوی سازمان هواپیمایی انجام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، رییس سازمان هواپیمایی شرایط افزایش قیمت بلیت هواپیما را در سال جدید اعلام کرد.

رییس سازمان هواپیمایی گفت: تمام مراحل کارشناسی برای تعیین قیمت‌های جدید بلیت هواپیما انجام شده اما تصمیم نهایی را ستاد تنظیم بازار می‌گیرد.

«محمد محمدی بخش» امشب در حاشیه مراسم تجلیل از دست اندرکاران عملیات پروازی نوروز ۱۴۰۲‌ که در شهر فرودگاهی امام خمینی برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره زمان افرایش قیمت بلیت هواپیما، افزود: تمام مراحل کارشناسی انجام شده است و فقط منتظر نظر ستاد تنظیم بازار هستیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه توقع داریم تا پایان فروردین اصلاح قیمت بلیت هواپیما انجام شود، گفت: در غیر این صورت صنعت هوانوردی دچار چالش‌های زیادی خواهد شد.

«مقصود اسعدی سامانی» دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نیز بهمن سال گذشته در نشست خبری گفته بود که ادامه حیات اقتصادی ایرلاین‌ها به نرخ بلیت گره خورده و افزایش قیمت ارز در ماه‌های گذشته، هزینه‌ شرکت‌های هواپیمایی را به شدت افزایش داده و ایرلاین‌ها از این بیشتر نمی‌توانند منتظر ابلاغ نرخ‌های مصوب در شورای عالی هواپیمایی بمانند.

«شهریار افندی زاده» معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی نیز در جلسات ستادهای نوروزی امسال گفت: قیمت بلیت هواپیما که از سال ۱۴۰۰ تاکنون رسما افزایش نیافته است، برای سال ۱۴۰۲ در شورای ترابری بررسی می‌شود و احتمال افزایش قیمت‌ها وجود دارد.

منبع: ایرنا