قیمت دیگنیتی به مرز 3 میلیارد تومان رسید!/ تفاوت قیمت کارخانه و بازار چقدر است؟

خودرو
بهابین

دیگنیتی یکی از محصولات جدید بهمن موتور است که در سال گذشته به بازار عرضه شد. اما این خودرو در بازار آزاد و کارخانه چه قیمتی دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، دیگنیتی پرستیژ یکی از محصولات جدید گروه خودروسازی بهمن است که در اردیبهشت ماه سال گذشته در نمایشگاه خودروی تهران به نمایش درآمد. این خودرو پس از عرضه موفق مدل پیشین خود، یعنی دیگنیتی پرایم به بازار عرضه شد.

دیگنیتی پرستیژ در بازار آزاد امروز با قیمت دو میلیارد و 890 میلیون تومان خرید و فروش شد. این درحالی است که قیمت ثبت‌شده این خودرو در درب کارخانه یک میلیارد و 120 میلیون تومان است. یعنی تفاوت قیمت کارخانه و بازار این خودرو به حدود یک میلیارد و 770 میلیون تومان می‌رسد.

دیگنیتی پرایم نیز در بازار آزاد در نرخ دو میلیارد و 480 میلیون تومان عرضه می‌شود. اما قیمت کارخانه‌ای آن 935 میلیون تومان اعلام شده است. یعنی تفاوتی یک میلیارد و 545 میلیون تومانی.

دیگنیتی پرایم از یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ با حجم 1.5 لیتر بهره می‌برد که به کمک گیربکس CVT، این نیرو را فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

نسخه پرستیژ با رفع این نواقص، یک موتور چهارسیلندر 2 لیتری با تکنولوژی توربوشارژ GDI دارد که این نیرو را به کمک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

همچنین گیربکس حوصله‌سربر CVT که تاثیر زیادی در شتاب‌گیری پایین خودرو داشت، تعویض شده و یک گیربکس شش سرعته AT به‌جای آن قرار گرفت که موجع‌به بهبود چشم‌گیر در تاخیر پدال گاز شد.

گرچه دو خودروی دیگنیتی پرایم و پرستیژ از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی باهم دارند، اما وجود برخی ریزه‌کاری‌ها، باعث تفاوت ظاهری مدل پرایم با پرستیژ می‌شود.

در قسمت جلوی خودرو، طرح سپر دیگنیتی پرستیژ با طرح قبلی تفاوت زیادی داشته و چراغ‌های پایین سپر، مقداری به سمت داخل کشیده شده که باعث بهبود ظاهری این خودرو نسبت به دیگنیتی پرایم می‌شود.

لازم به‌ذکر است طرح جلوپنجره کهکشانی و لوگویی که وسط آن طراحی شده، شباهت بسیار زیادی به محصولات الکتریکی کمپانی مرسدس‌بنز دارد.

به صورت کلی ابعاد دیگنیتی پرستیژ نسبت به پرایم، کمی بزرگ‌تر شده و بهبودهای ظاهری اندکی را تجربه کرده است. همچنین می‌توان گفت ظاهر این دو محصول چینی به نسبت برخی‌از رقبای دیگر، واقعا جذاب طراحی شده است.

برای مطالعه بیشتر، خبر دیگنیتی پرایم بخریم یا پرستیژ؟ را در تجارت‌نیوز بخوانید.