چرا امروز ارسال پیامک بانک‌ها تأخیر داشت؟

پرداخت
بهابین

یکی از تبعات اختلال‌ و قطعی اینترنت در ماه‌های اخیر تحت‌ تأثیر قرار گرفتن تعداد تراکنش‌های کسب‌وکارها و خدمات اینترنتی بانک‌هاست که بر اساس گزارش‌ها، امروز نیز خدمات اینترنتی بانک‌ها در برخی موارد با اختلال مواجه شده و پیامک‌های بانکی با تأخیر ارسال شده است.

امروز گزارش‌هایی از وجود اختلال در خدمات اینترنتی بانک‌ها به‌خصوص تأخیر یا نرسیدن پیامک تراکنش‌ها و سرویس‌های بانکی اعلام شد.

بررسی‌ها در این زمینه از بانک ملی نشان می‌دهد که اپراتور پیامک این بانک در صبح امروز با مشکل مواجه شده و دلیل آن مخابرات اعلام شده است نه بانک.

همچنین، پیگیری‌ها از بانک ملت نیز بیانگر این است که از صبح امروز خودپردازها در اکثر مناطق به‌خصوص شهرستان‌ها با مشکل مواجه شده و این بانک وجود اختلال را تأیید کرد.

علاوه بر این، بررسی‌ها از بانک رسالت نیز حاکی از آن است که امروز مشکلی در عملکرد سامانه‌های اینترنتی این بانک نبوده و فقط برای برخی از مشتریان این بانک تأخیر 10 تا 15ثانیه‌ای در ارسال پیامک ایجاد شده است.

در شرایطی که عمده اختلال‌ها در بانک‌ها به تأخیر در ارسال پیامک مربوط بوده، پیگیری‌ها از اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در این زمینه یا بی‌جواب مانده یا وجود این مشکل را رد کرده‌اند؛ بنابراین، تاکنون مشخص نشده که علت تأخیر در ارسال پیامک‌ها از سمت بانک‌ها بوده یا اپراتورهای مخابرات؟

این در حالی است که پیش‌ از این نیز در پی قطعی اینترنت در روزهای برگزاری کنکور، اختلال گسترده‌ای در شبکه پرداخت ایجاد شد و افزایش 40درصدی برداشت پول نقد از عابربانک‌ها و ریزش قابل‌ توجه تراکنش‌ها و میزان فروش برای کسب‌وکارها را در پی داشت.