افزایش همکاری‌های بلاکچینی و رمز ارزی در بانک دولتی سوئیس

ارز دیجیتال
بهابین

بانک بزرگ سوئیس PostFinance با ارائه دهنده خدمات دارایی دیجیتال Sygnum Bank شریک شده است تا به مشتریان خود خدمات تجاری و ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال را ارائه دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، به عنوان بخشی از این همکاری، بانک دولتی سوئیس به 2.5 میلیون مشتری خود دسترسی جهت خرید، فروش و ذخیره بیت کوین و اتریوم توسط تکنولوژی بلاکچین و همچنین توکن‌های بیشتری که انتظار می‌رود در آینده اضافه شوند، فراهم می‌کند.

این بانک از پلتفرم سازمانی تجارت (B2B) Sygnum استفاده خواهد کرد که به مؤسسات مالی اجازه می‌دهد تا برای ارائه خدمات رمزنگاری به شیوه‌ای منظم و منطبق با بازارهای دیجیتال وارد شوند.

شبکه B2B Sygnum شامل بیش از 15 بانک شریک است و از مجموعه‌ای از ارزهای رمزنگاری شده پشتیبانی می‌کند، همچنین دارای خدمات دیگری مانند سهام است.

فیلیپ مرکت، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری PostFinance، اظهار داشت: دارایی‌های دیجیتال به بخشی جدایی ناپذیر از دنیای مالی تبدیل شده‌اند و مشتریان ما خواهان دسترسی به این بازار در PostFinance هستند.

PostFinance که در سال 1906 تأسیس شد، به طور کامل متعلق به دولت سوئیس است و پنجمین شرکت بزرگ خدمات مالی در این کشور محسوب می‌شود.

این شرکت برای موضع خود نسبت به فضای رمزارزها، ایجاد یک سرویس معاملاتی و نگهداری داخلی و انتشار مجموعه‌های دیجیتال مرتبط با تمبرهای فیزیکی بین معامله‌گران، شناخته شده است.

در سال 2021، PostFinance همچنین با پلتفرم تجارت آنلاین Swissquote برای توسعه اپلیکیشن موبایل Yuh همکاری کرد که به کاربران امکان دسترسی به بازارهای سهام و همچنین بیش از 25 ارز دیجیتال را می‌دهد.

Sygnum، که خود را به عنوان اولین بانک دارایی دیجیتال در جهان توصیف می‌کند، به طور کامل با مجوز بانکداری سوئیس تنظیم می‌شود.

در اوایل سال جاری، Sygnum با راه حل مقیاس‌پذیری اتریوم با شرکت zkSync Era همکاری کرد تا در زمینه‌های مختلفی فعالیت خود را آغاز کند. از جمله این اقدام آن‌ها، راه حل اثبات پرداخت بدهی، ارائه گزینه‌های نگهداری برای کاربران zkSync Era از طریق گره‌های اعتبارسنجی اجرا شده توسط Sygnum است.

اقدام اخیر PostFinance برای ارائه خدمات رمز ارزی به 2.5 میلیون از مشتریان خود می‌تواند سرعت پذیرش را در میان کاربران سنتی صنعت مالی تسریع کند.

همان‌طور که گزارش شده است، S&P Global همچنین به دنبال یک مدیر DeFi برای نظارت بر گسترش آن در بخش مالی غیرمتمرکز است که این اقدام آن‌ها نشان دهنده افزایش پذیرش رمز ارزها و فناوری‌های مبتنی بر بلاکچین است.

علاوه بر این، Nasdaq قصد دارد تا پایان سه ماهه دوم، سرویس نگهبانی رمزارز مورد انتظار خود را راه‌اندازی کند تا با افزایش علاقه و تقاضای سازمانی برای خدمات کریپتو مواجه شود.

در یک نظرسنجی در ماه اکتبر، BNY Mellon نشان داد که 91 درصد از سرمایه‌گذاران نهادی بانک به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال علاقه‌مند هستند و 97 درصد ادعا می‌کنند که توکن سازی مدیریت دارایی را متحول می‌کند و برای این صنعت مفید محسوب می‌شود.

شایان ذکر است که برخی از بزرگترین شرکت‌های جهان در حال حاضر از فناوری بلاکچین و رمز ارزی استفاده می‌کنند.

در سال گذشته، پلتفرم تجزیه و تحلیل پذیرش بلاکچین Blockdata اعلام کرد که 44 شرکت از 100 شرکت عمومی برتر بر اساس ارزش بازار در شش بخش عمده در حال حاضر به طور فعال از بلاکچین استفاده می‌کنند.