خرید حق ساخت فیلم درباره سقوط سم بنکمن فراید توسط اپل

ارز دیجیتال
بهابین

بر اساس اعلام منابع متعدد، شرکت اپل در رقابت با دیگر شرکت‌های فیلمسازی، موفق به خرید حق ساخت فیلم درباره سم بنکمن، مدیرعامل سابق صرافی FTX شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، منابع مختلف اعلام کرده‌اند که شرکت اپل با پرداخت پنج میلیون دلار، موفق به خرید حق ساخت مستند درباره سم بنکمن فراید، مدیرعامل سابق صرافی ورشکسته FTX شده است. پیش از ورشکستگی صرافی ارز دیجیتال FTX، سم بنکمن به‌عنوان یکی از جوان‌ترین و موفق‌ترین چهره‌های دنیای ارز دیجیتال شناخته می‌شد، اما امپراطوری وی ناگهان فروپاشید. بنکمن در حال حاضر و از ماه آگوست در زندانی در ایالات متحده آمریکا به‌سر می‌برد تا دادگاه وی برگزار شود.

مایکل لوئیس که نویسنده کتاب مشهور رکود بزرگ (The Big Short) نیز بوده است، پیش از سقوط صرافی FTX مصاحبه‌های خود با سم بنکمن را آغاز کرده بود. کتاب جدید لوئیس که به بی‌نهایت رفتن: ظهور و سقوط یک سرمایه‌گذار بزرگ نام دارد، داستان سقوط این صرافی و مدیرعامل آن را به تصویر‌ می‌کشد. بر اساس گزارش انکلر، شرکت فیلمسازی اپل موفق شده است که حق ساخت فیلم از این کتاب را به ارزش پنج میلیون دلار، خریداری کند. با وجود اینکه شرکت‌های فیلمسازی دیگری مانند آمازون و نتفلیکس نیز در رقابت برای خرید این حق ساخت بودند، اپل موفق شده است تا حق ساخت فیلمی بلند را که از  آغاز داستان این صرافی تا سقوط، نابودی و دستگیری سم بنکمن را توصیف خواهد کرد، خریداری کند. این فیلم در  سرویس استریم آنلاین Apple TV اکران خواهد شد.

مایکل لوئیس پیش از سال آبان سال گذشته و ورشکستی کامل صرافی FTX، مصاحبه‌هایی را با مدیرعامل وقت این صرافی، انجام داد. اما نکته‌ای که این کتاب را منحصر به‌فرد می‌کند، این است که مصاحبه‌های لوئیس حتی پس از دستگیری بنکمن نیز ادامه داشته است. سم بنکمن به این نویسنده اجازه داد که پس از دستگیری وی در بیست و ششم ژانویه  در باهاما با وی مصاحبه کند. کتاب به بی‌نهایت رفتن: ظهور و سقوط یک سرمایه‌گذار بزرگ در سوم اکتبر سال جاری منتشر خواهد شد. بر اساس اعلام این نویسنده، مدت زمان مصاحبه وی با این شخصیت مهم دنیای ارز دیجیتال تا چهار ساعت نیز به‌طول انجامیده است.