ماجرای مسمومیت دانشجویان خوابگاه 13 آبان چیست؟

بورس
بهابین

اداره کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران درباره بروز علائم ناراحتی تنفسی از جمله احساس سوزش بینی و گلو در میان دانشجویان ساکن یک خوابگاه، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، صبح امروز برخی از دانشجویان خوابگاه ۱۳ آبان با علائمی مانند علائم مسمومیت مواجه شدند،‌اما این در حالی است که طبق اطلاعیه صادر شده از سوی اداره کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران این علائم هیچ ربطی به مسمومیت ندارد و تنها به دلیل رنگ |آمیزی خیابان است.

اداره‌کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران درباره حادثه بامداد سه‌شنبه در خوابگاه‌ ۱۳ آبان این مرکز آموزشی اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: «امروز، سه‌شنبه ۲۲ فروردین ماه حدود ساعت ۲ بامداد، استشمام بویی شبیه رنگ ناشی از رنگ‌آمیزی خطوط کف خیابان‌، موجب ایجاد علائم ناراحتی تنفسی از جمله سوزش در گلو در دانشجویان خوابگاه دانشجویی ۱۳ آبان شد.

مدیر کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران، مسئولان انتظامات و عوامل آتش‌نشانی و اورژانس با حضور در محل خوابگاه به بررسی موضوع پرداختند و بررسی‌ها نشان داد این بو ناشی از رنگ‌آمیزی خطوط کف خیابان‌های اطراف این خوابگاه، شامل خیابان‌های وصال، طالقانی و قدس است.

همچنین اتوبوس اورژانس با حضور در محل، به بررسی وضعیت دانشجویانی که احساس سوزش در بینی یا گلو داشتند، پرداخته و در نهایت از سوی کادر خدوم سلامت اعلام شده است که هیچ مشکل جدی وجود ندارد.»

بنابر اعلام اداره‌کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران، تنها یک نفر به‌دلیل شوک ناشی از اضطراب به بیمارستان، منتقل و ساعاتی بعد مرخص شد.

منبع: ایسنا